چند درصد مصوبات سفر قبلی وزیر ارتباطات به کرمان محقق شد؟

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: در سفر سال 96 وزیر ارتباطات به استان مصوب شد برای رفع نقاط کور جاده‌ای و روستاهای بدون پوشش، 88 ایستگاه مخابراتی ایجاد و 247 روستا را پوشش دهد.

مسعود الهامی افزود: در این مصوبه استان تعهد داد جاده و برق این ایستگاه‌ها را تامین کند و ما طی شش ماه بتوانیم کار را انجام بدهیم که تاکنون 25 ایستگاه راه اندازی شده و 73 روستا تحت پوشش این شبکه قرار گرفتند.

وی پیرامون سفر روز پنجشنبه وزیر ارتباطات به استان کرمان و وضعیت استان در این حوزه اظهار کرد: در سفر قبل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذرماه سال 96 به استان کرمان مصوبات خوبی داشتیم که یکی از مصوبات ایجاد 88 ایستگاه مخابراتی بود.

وی افزود: از آذرماه 96 تاکنون 2771 روستای استان کرمان تحت پوشش اینترنت پرسرعت نسل چهارم قرار گرفته‌اند و 733 مودم رایگان «های وب» به خانه‌های بهداشت و دهیاری‌های این روستاها در کل استان تحویل داده شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد زیادی مودم نیز از سوی مردم خریداری شده و استفاده می‌کنند و اکنون تعداد زیادی مشترک در شبکه “های‌وب” مانیتور می‌شود، اظهار کرد: این روستاها تاکنون هیچ اینترنتی نداشته‌اند ضمن آنکه به 1404 روستا نیز که تاکنون هیچ ارتباط مخابراتی نداشته‌اند، تلفن ثابت خانگی داده‌ایم که اینترنت دارند و از سرویس‌های اینترنتی استفاده می‌کنند که باید عنوان کرد این موارد از روستاهای دوردست بوده که بعد از 40 سال دارای ارتباط شدند.

وی افزود: با وضع تحریم‌های ظالمانه و وضعیت ارز این همه تجهیزات با سرمایه‌گذاری عظیم وارد شده و باید دهیاری‌ها به مردم اطلاع‌رسانی کنند و مردم تلفن ثابت ثبت‌نام و استفاده کنند.

الهامی اظهار کرد: اقدام بسیار موثر دیگری که بعد از سفر وزیر ارتباطات به استان کرمان صورت گرفت، برقراری رومینگ بین شبکه “های وب” و سایر اپراتورها بود و در حال حاضر کاربران هر اپراتوری می‌توانند از اینترنت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: 143 روستا ارتباطات کوه نور داشتند که در سال 89 توسط دولت برای ارتباط تلفنی و تلفن ثابت اجرا شده بود و با دستور وزیر رومینگ بین کوه نور و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برقرار شد و در این روستاها به همه کاربران خدمات می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در ادامه با بیان اینکه همچنین در سفر سال 96 وزیر ارتباطات به استان مصوب شد برای رفع نقاط کور جاده ای و روستاهای بدون پوشش، 88 ایستگاه مخابراتی ایجاد و 247 روستا را پوشش بدهد، افزود: در این مصوبه استان تعهد داد جاده و برق این ایستگاه ها را تامین کند و ما طی شش ماه بتوانیم کار را انجام بدهیم و تاکنون 25 ایستگاه راه‌اندازی شده و 73 روستا را پوشش می‌دهند که این روستاها تاکنون هیچ ارتباطی نداشته اند.

الهامی با اشاره به اینکه 63 ایستگاه راه‌اندازی نشده، اظهار کرد: ما به عنوان وزارت ارتباطات تعهداتمان را در همان چهار ماهه نخست انجام داده و تجهیزات را وارد کرده‌ایم اما برق و جاده دیگر ایستگاه‌ها تامین نشده است.

وی تصریح کرد: معاون عمرانی استاندار برای تامین برق و جاده پیگیر هستند و هفته قبل جلسه‌ای داشتیم و مشخص شد که برخی فرمانداری‌ها در مواردی همکاری نکرده‌اند و دلیل آنها کمبود اعتبار بود که در این جلسه استاندار دستور دادند طی دو هفته منابع مالی برای تامین برق و جاده دسترسی ایستگاه‌های مخابراتی تامین شود که بعد از آن ما طی یک ماه کار را انجام خواهیم داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: در حال حاضر 39 ایستگاه برق ندارد و 13 مورد جاده ندارد که با تکمیل این موارد ما طی یک ماه کار را انجام خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات فردا به کرمان سفر ی کند، اعلام کرد: بازدید از سامانه حذف دفترچه بیمه سلامت و اجرای نسخ الکترونیکی در درمانگاه ایثار، حضور در کارگروه سلامت الکترونیک، حضور و سخنرانی در همایش رسانه‌های نوین، نشست با استاندار برای بررسی و راهکارهای توسعه ای زیرساخت های ارتباطی استان استان، نشست با اعضاء اتاق بازرگانی و کسب و کارهای نوپا و اعضاء نظام صنفی یارانه‌ای استان از برنامه‌های سفر وزیر به استان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47457
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.