آخرین وضعیت تردد در جاده‌های استان کرمان؛ از مه‌گرفتگی در جاده‌های برون‌شهری تا واژگونی خودروها

رئیس‌ پلیس‌راه استان کرمان از مه گرفتگی و چندین فقره واژگونی خودروها در محورهای برون‌شهری خبر داد و گفت: این پدیده جوی تا فردا ادامه دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سرهنگ علی رضایی با اشاره به آخرین وضعیت تردد در جاده‌های استان کرمان اظهار داشت: از روز گذشته بارش باران در جاده‌های استان کرمان آغاز شده و تا شب قبل تا حدود ۱۱ شب در اکثر جاده‌های برون شهری شهرستان‌های استان حداقل در یک محور بارش باران را داشتیم.

وی با بیان اینکه از ساعت ۱۲ شب تا صبح امروز گزارش بارش باران در محورهای برون‌شهری نداشتیم، افزود: در حال حاضر به علت برودت هوا شاهد پدیده مه گرفتگی به ویژه در گردنه بردسیر، گردنه خانه سرخ، محور سیرجان، گردنه کفنوئیه در محور بافت –کرمان و چند کیلومتر در گردنه ده علیرضا در شهرستان زرند هستیم.

رئیس‌ پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی از این محورها دید افقی تا اندازه زیادی کم شده و این مه گرفتگی تا ساعت ۹ صبح ادامه داد گفت: این پدیده در ارتفاعات معمولاً با بارش برف و باران همراه است که گزارشی از این موارد در جاده های استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه از تمامی رانندگانی که قصد تردد در جاده های برون‌شهری استان دارند به ویژه رانندگان خودروهای سنگین توصیه می‌شود حتماً با رعایت کامل موازین عبور و مرور و استفاده از تمام تجهیزات زمستانی در جاده‌ها تردد کنند گفت: رانندگان حتماً از چراغ مه شکن استفاده کرده و در صورت امکان تا زمان رفع مه گرفتی از تردد خودداری کنند.

رضایی با اشاره به اینکه در روزهای بارانی و برفی به‌دلیل کاهش ضریب اصطکاک لاستیک‌ها با زمین افزایش تصادفات را داریم افزود: چندین مورد واژگونی را داشتیم که خوشبختانه منجر به خسارت بوده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط کاهش دید رانندگان را داریم و رانندگان حتماً باید با سرعت مطمئنه به تردد ادامه دهند گفت: با توجه به اینکه بنا به پیش بینی هواشناسی این وضعیت تا فردا ادامه دارد توصیه می‌شود رانندگان حتی الامکان سفر خود را در روز ادامه دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79408
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.