سرپرست شهرداری کرمان:


تاکنون هیچ‌ تعرضی به محدوده جنگل قائم(عج) نشده است

سرپرست شهرداری کرمان گفت: پس از زلزلۀ بم و دفن تعدادی از فوت‌‌شدگان آن حادثه در آرامستان کرمان، محدوده دفن اموات با حصارکشی و خیابان‌کشی، از محدوده جنگل جدا و مشخص شد و طی این سال‌ها هیچ‌ تعرضی به محدوده جنگل قائم(عج) نشده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن پوراسماعیلی هشتم شهریورماه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که در ساختمان شورا برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفتۀ دولت، با اشاره به اینکه دفن اموات در آرامستان قدیم چارچوب مشخصی دارد و خارج از این چارچوب اقدام نمی‌شود، افزود: تدفین اموات در آرامستان قدیم براساس قبرهایی است که از قبل خریداری شده و سند آن‌ها موجود است.
وی ادامه داد: در مجموعۀ پردیسان و جنگل قائم(عج) هیچ ساخت‌وساز و تغییری صورت نگرفته و پارک گردشگری هم طرح مشخصی دارد.
سرپرست شهرداری کرمان بیان کرد: پس از زلزلۀ بم و دفن تعدادی از فوت‌‌شدگان آن حادثه در آرامستان کرمان، محدودۀ دفن اموات با حصارکشی و خیابان‌کشی، از محدودۀ جنگل جدا و مشخص شد و طی این سال‌ها هیچ‌ تعرضی به محدودۀ جنگل قائم(عج) نشده است.
پوراسماعیلی افزود: برای تأمین آب گلزار شهدا که از مشکلات مهم این مجموعه بوده است، توافقاتی انجام شده و فضایی برای احداث مخزن نیاز است که باید در این رابطه هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا تداخلی با طرح پارک گردشگری نداشته باشد.
وی درخصوص قراردادها و تفاهم‌نامه‌های شهرداری با شهروندان، با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق قانونی و شرعی شهروندان، یادآور شد: شهرداری نمی‌تواند در زمان توافق، متراژ پروانه را قید کند؛ چون مشخص نیست متقاضی بعداً در کدام منطقۀ شهری می‌خواهد پروانه بگیرد.
سرپرست شهرداری کرمان افزود: از آنجایی که این توافق‌نامه‌ها حقوقی است، می‌توان مبلغ را یا براساس نرخ تورم بانک مرکزی محاسبه کرد، یا اینکه مبلغ طلب ارباب‌رجوع نزد شهرداری بماند و هر زمان مراجعه کرد، تا سقف این مبلغ براساس نرخ زمان مراجعه و متناسب با قیمت منطقه‌ای فقط در زمینۀ عوارض محاسبه شده و مابقی براساس تعرفه‌های جدید محاسبه شود.
پوراسماعیلی ادامه داد: لازم است این موضوع در کمیسیون حقوقی شورا مطرح شده و پس از تصویب به شهرداری ابلاغ شود تا ملاک توافق‌نامه‌های شهرداری قرار گیرد.
وی همچنین درخصوص مشارکت شهروندان در اجرای زیرسازی و آسفالت معابر زیر ۱۴ متر در قالب خودیاری آسفالت، خاطرنشان کرد: دلیل آسفالت نشدن برخی از معابر که خودیاری آسفالت آن‌ها پرداخت شده، این است که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها در دستور کار پروژۀ حفاری فاضلاب قرار دارد و به همین دلیل فعلاً نمی‌توانیم این معابر را آسفالت کنیم.
سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی، تقاضای شهروندان است، اما آسفالت معابر تکلیفی بر عهدۀ شهرداری است، خاطرنشان کرد: هزینۀ آسفالت بسیار بالاست؛ هر مترمربع آسفالت ۵۰ هزار تومان هزینه دارد و این هزینه فقط مربوط به آسفالت بوده و جدای از سایر هزینه‌ها ازجمله زیرسازی است.
پوراسماعیلی یادآور شد: با وجود نظر دیوان عدالت در مورد الزامی نبودن پرداخت مبلغ خودیاری آسفالت، به‌دلیل هزینه‌های بالای آسفالت معابر، شاید نشود برای مناطق مختلف شهری در خصوص میزان هزینۀ خودیاری تفاوت قائل شویم؛ چراکه اصل قانون زیر سوال می‌رود و در این زمینه باید به یک رقم متعادل برای همۀ مناطق برسیم.
وی افزود: برخی معابر در مناطق هدف بازآفرینی، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای آسفالت می‌شوند.
سرپرست شهرداری کرمان بیان کرد: بنا به درخواست اعضای شورا، ظرف دو هفتۀ آینده گزارشی از وضعیت شهرداری در زمان تحویل به دورۀ جدید، تهیه و ارائه خواهد شد.
گفتنی است؛ اعضای شورا در این نشست از زحمات بی‌شائبه محسن پوراسماعیلی، سرپرست شهرداری و مجموعۀ شهرداری در پیگیری جدی امور شهر قدردانی کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75706
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.