در پی بارندگی های اخیر؛


محورهای جنوب کرمان با حداقل عدم امکان تردد باز هستند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: غیر از ۲ محور فرعی و یک محور بین شهرستانی بقیه محورهای جنوب کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مسعود جمیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی به حوزه جنوب استان کرمان گفت: هم اکنون در اکثر محورهای جنوب استان شاهد بارش باران هستیم و خوشبختانه تا این لحظه هیچ محور شریانی بسته شده نداریم و تردد بصورت روان در همه محورها در جریان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از بارش برف در محور جیرفت _ ساردوئیه به بافت خبر داد و گفت : با توجه به آمادگی راهدران پر تلاش و راهدارخانه ها در مناطق برفگیر ساردوئیه و تجهیز ماشین آلات و همچنین آماده بودن شن و نمک برای اجرای طرح عملیات راهداری زمستانی هیچ گونه مسدودی در زمان بارش برف  تاکنون در این محور نداشته ایم.

وی از  آماده باش و فعالیت ۱۷۰ نفر نیروی راهداری و ۷۰ دستگاه راهداری در هفت شهرستان‌جنوبی استان خبر داد و گفت :با همت اداره ابنیه نگهداری راه های این اداره کل از ابتدای امسال ۱۸۰ دستگاه پل بحرانی در رابطه با آب شستگی اصلاح شدند و تعداد ۹۰ دستگاه پل بزرگ اجرای دریواسیون خاکی آن اجرایی شده است.

وی از ساخت ۲۰ دستگاه آبنما، استحکام بخشی ۵ دستگاه پل، نصب ۴۰ عدد لوله جی آر پی، اجرای ۱۵۰ عدد باکس بتنی و تنقیه پل به تعداد ۷۸ دستگاه در حوزه راههای جنوب کرمان در ۷ ماه گذشته خبر داد که با توجه به این اقدامات پلها در زمان بحران سیلاب تاب آوری بهتر و قابل قبولی را خواهند داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از مسدود کردن ۲ آبنما در مناطق مظفرآباد و آبسروئیه رودبار توسط عوامل راهداری رودبار و کهنوج به دلیل  رعایت جوانب ایمنی تردد خبرداد و گفت: محور زهکلوت ایرانشهر هم به جهت تعدد آبنماها و سیلابی شدن این آبنماها تا اطلاع ثانوی مسدود است.

جمیلی از رانندگان خواست با توجه به روند ادامه بارشها از تردد غیر ضروری در جاده ها خودداری و در مناطق برفگیر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و اظهار کرد : تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جنوب کرمان هم در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی مردم و رانندگان در زمینه وضعیت جوی راهها است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82633
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.