ورود دستگاه قضایی به پرونده معدن منطقه گوغر شهرستان بافت

رییس دادگستری شهرستان بافت از طرح شکایتی تحت عنوان تخریب منابع طبیعی علیه دست اندرکاران معدن مرمریت گوغر در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد.

چند هفته قبل بود که تصاویری از طرف برخی مخاطبان «کرمان نو» به دستمان رسید که حاکی از تخریب محیط زیست در اطراف معدن سنگی در منطقه گوغر شهرستان بافت بود. این معدن پروانه بهره برداری دارد اما  ایجاد راه‌های متعدد باعث تخریب درختان و گونه‌های گیاهی منطقه شده و هکتارها زمین نیز به تصرف درآمده است. این در حالی است که شکایت منابع طبیعی هم در این مورد رد شده بود.

رییس دادگستری شهرستان بافت حالا از ورود دستگاه قضایی به پرونده معدن سنگ مرمریت منطقه گوغر در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری میزان سجاد علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که شکایتی تحت عنوان تخریب منابع طبیعی علیه دست اندرکاران معدن مرمریت گوغر در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت مطرح شده است، گفت: بر اساس شواهد موجود، این معدن خارج از محدوده پروانه خود نیز تخریب های را انجام داده است.

او  با بیان پیگیری‌ها و بازدیدهای انجام شده از سوی مسئولان قضایی، ادامه داد: پرونده صاحب پروانه معدن به اتهام تخریب منابع طبیعی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت حال رسیدگی است.  فعالیت معدن هم موقتا متوقف شده تا کارشناسان فعالیت این معدن را از جهات مختلف بررسی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62861
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.