در نیمه اول سال جاری صورت گرفت


کاداستر شدن ۵۷۰ هزار هکتار اراضی ۲۸ حوزه آبخیز استان کرمان

رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان گفت: امسال ۵۷۰ هزار هکتار اراضی ۲۸ حوزه آبخیز در ۱۲ شهرستان استان کرمان با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، کاداستر و سند مالکیت اراضی ملی به صورت تک برگ برای آن ها صادر می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان کرمان، “غلامعباس غیاثی” در تشریح جزییات این خبر گفت: امسال در طرح کاداستر، ۵۷۰ هزار هکتار اراضی ۲۸ حوزه آبخیز ۱۲ شهرستان شمال استان، با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نام دولت جمهوری اسلامی تثبیت مالکیت می شود.

وی افزود: امسال با توجه به وسیع شدن طرح کاداستر ، ۲۸ حوزه آبخیز را در قالب ۵ منطقه تعریف کرده ایم که براین اساس با مشاور دارای صلاحیت، قرار داد بسته می شود.

غیاثی تصریح کرد: در منطقه یک این طرح، ۱۰۷ هزار و ۵۰۵ هکتار اراضی شهرستان های کرمان، راور و زرند، در منطقه دو ۱۱۳ هزار و ۵۶۱ هکتار اراضی شهرستان های انار، سیرجان، رفسنجان و رابر، در منطقه سه که گسترده ترین مساحت را دارد ۱۷۳ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شهرستان ارزوئیه، در منطقه چهار که کم ترین وسعت را دارد ۷۶ هزار و ۴۱۰ هکتار از اراضی شهرستان های بافت و بردسیر و در منطقه پنج ۹۹ هزار و ۲۸۱ هکتار از اراضی شهرستان های بم و ریگان، تفکیک وتثبیت می شوند.

وی با بیان اینکه برای انجام ارزیابی کمی و کیفی شرکت های دارای صلاحیت انجام کاداستر در این ۵ منطقه، یک شرکت مشاور انتخاب و با آن قرارداد بسته شد که این شرکت در حال ارزیابی کمی و کیفی شرکت ها به منظور نهایی شدن قرارداد برای  ۵ منطقه مد نظر است.

رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان کرد: این شرکت ها باید مراحل ۹ گانه انجام کاداستر اراضی ملی و دولتی را که همراه با دستورالعمل برای شرکت های مشاور ابلاغ می شود، رعایت کنند.

وی گفت: طرح کاداستر پارسال در محدوده اراضی ملی ۶ شهرستان بم، کرمان، کوهبنان، شهربابک، ارزوئیه و بردسیر به مساحت ۱۴۲ هزار هکتار ضمن انعقاد قراداد با شرکت مشاور دارای صلاحیت صورت گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36695
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.