گزارش نماینده جیرفت از وضعیت مناطق سیل‌خیز حوزه انتخابیه

نماینده مردم جیرفت، عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در مناطق سیل‌خیز مناطق حوزه انتخابیه خود از آخرین وضعیتی که این مناطق به دلیل بارندگی های اخیر دارند گزارش داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نماینده مردم جیرفت، عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در پلتفرم اینستاگرام درخصوص بازدیدی که از مناطق سیل‌خیز حوزه انتخابیه خود داشت توضیحاتی ارائه داد و گفت: پیش از آغاز بارندگی ها جلسه فرمانداری و ستاد بحران با هدف بررسی وضعیت و ایجاد تمهیدات لازم برای آمادگی کامل تشکیل شد، ما هم به همراه فرمانداری در مناطق سیل‌خیز و بحران‌خیز حضور پیدا کردیم و از وضعیت و شرایط بازدید کردیم.

وی افزود: اکنون در منطقه ای ایستاده‌ام در دشت کوچ جیرفت، یک جزیره میان جیرفت و دشت کوچ می‌باشد و در این میان یک رودخانه واقع شده است. سرعت آب در این رودخانه به گونه ای است که بخشی از سیل بند قبلی را تخریب کرده است، ما نگران این هستیم که این سرعت آب ادامه پیدا کند و به مزارع و باغات برسد و به روستاهای پایین دست صدمه وارد کند اما دو بولدوزر و لودر برای تقویت پشته این آب اعزام شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: سال قبل نزدیک ۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد و نزدیک سیلو شهرک صنعتی سیل بند محکمی احداث شد. از این جهت ما این نگرانی را نداریم که مانند سال قبل آب وارد شهر جیرفت شود اما برای برخی مناطق و روستاها مانند گزآباد این جزیره دشت کوچ نگرانی هایی وجود دارد.

اعظمی عنوان کرد: پیش بینی می شود در جبال بارز نزدیک ۲۸۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم. اکنون در منطقه دلفارد این بارندگی از مرز ۱۰۰ میلیمتر هم گذشته است.

نماینده مردم جیرفت ادامه داد: به هر شکل باید به گوش باشیم و ستاد بحران هم آمادگی لازم را داشته باشد. مردم باید خونسردی خود را حفظ کنند. در برخی مناطق به دلیل میزان بارندگی گاها عبور و مرور مردم با مشکل روبرو شده است. ما از مردم خواسته ایم که در خانه خود بمانند اما آمادگی لازم وجود دارد و تمهیدات اندیشیده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83597
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.