۸۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی مشغول ایمن‌سازی راه‌های کرمان در برابر سیلاب هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و مهندسی مشغول ترمیم، بازسازی و ایمن‌سازی راه‌های این استان در برابر سیلاب هستند گفت: انجام نشدن وظایف در این زمینه توسط دستگاه‌های اجرایی به دلیل کمبود اعتبارات و نبود ماشین‌آلات قابل قبول نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و مهندسی مشغول ترمیم، بازسازی و ایمن‌سازی راه‌های این استان در برابر سیلاب هستند گفت: انجام نشدن وظایف در این زمینه توسط دستگاه‌های اجرایی به دلیل کمبود اعتبارات و نبود ماشین‌آلات قابل قبول نیست.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی که به همراه مدیرکل مدیریت بحران این استان به مناطق سیل زده جنوب کرمان از جمله رودبار، قلعه گنج و منوجان سفر کرده بود در قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده شهرستان قلعه‌گنج با اشاره به بارش بی سابقه ۳۱۲ میلیمتری در ۲ سیل قلعه گنج عنوان کرد: مدیریت خوبی در بارندگی‌های اخیر این شهرستان انجام گرفت.

وی با تقدیر از حضور موثر رییس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و دیگر مسئولان به مناطق سیلزده و تصمیمات اتخاذ شده، اظهار داشت: تمام اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها در جریان سیل اخیر نهایت تلاش خود را به کار گرفتند و نیروهای ارتش و سپاه و گروه‌های جهادی و مردمی حضوری فعال و موثر داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: ماشین آلات از سوی دستگاهای اجرایی و نهادهای نظامی در اختیار ستاد بحران قرار گرفته و با اضافه شدن ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی، لایروبی رودخانه‌ها با سرعت بیشتر انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه آب منطقه‌ای حفظ مناطق در برابر سیلاب است و تاکید داریم که طرح‌ها به دلیل کسری اعتبار و ماشین‌آلات به تعویق نیفتد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طرح ترمیم پل ده علی از سوی اداره راهداری به شهرداری قلعه گنج ابلاغ و اجرا با تامین وجه توسط استانداری و شهرداری در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

موسوی بیان کرد: نقاط بحرانی باید به فوریت رفع مشکل شوند، هیچ تخریب پل و راه و یا ایجاد مشکلی در منطقه شهری و روستایی در بارندگی‌های بعدی نباید اتفاق بیافتد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان همچنین در منوجان و قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده این شهرستان تاکید کرد: باید بازدید از بندهای آبخیزداری و شناسایی نقاط ضعف، تعمیرات در اسرع وقت توسط منابع طبیعی انجام شود.

وی ابراز داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به عنوان معین شهرستان منوجان تعیین شده و تامین ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز برای بازسازی و ترمیم پل‌ها و راه‌ها باید انجام و پرونده تصرفات غیرمجاز در رودخانه‌ها هر چه سریع تر تکمیل و به مراجع قضائی ارسال شود.

قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده رودبار جنوب در محل فرمانداری رودبار در حالی برگزار شد که مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان، فرماندار رودبار جنوب، شهرداری‌های رودبار جنوب و زهکلوت، سپاه، راهداری و بخشدار مرکزی در این جلسه حضور داشتند.

بر این اساس در راستای حفاظت شهر رودبار جنوب و زهکلوت که بیشترین آسیب را در سیل اخیر داشتند، شهرداری‌ها موظف شدند، لایروبی رودخانه‌ها را در محدوده شهر به فوریت و کار اورژانسی انجام دهند.

لایروبی رودخانه و پل معروف به آموزش و پرورش در رودبار در حال اجرا است و برای دیوارسازی آن و اجرای پل ولایت با پیمانکار توافقات انجام شد.

همچنین طرح اجرای دیواره‌های حفاظتی شهرها در برابر سیلاب نیز توسط شهرداری رودبار و زهکلوت با نظارت و هماهنگی آب منطقه‌ای در اسرع وقت در دستور کار قرار دارد.

براساس این گزارش، با توافق صورت گرفته، ارتش و سپاه نیز مناطقی را برای بازسازی و ایمن سازی در دست گرفته اند و کار آغاز شده ضمن آنکه بازسازی و ترمیم پل‌های تخریب شده نیز توسط راهداری اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان همچنین از مسیر فرعی که برای دسترسی به ۱۷ منطقه روستایی با تامین اعتبار استانداری در حال انجام است، بازدید کرد و ضمن گفت و گو با پیمانکار بر اجرای سریع تر آن تاکید شد.

با خروج شهرستان رودبار جنوب از حالت اضطرار سیلاب و تقسیم‌بندی صورت گرفته میان دستگاه‌ها و نهادها، کار ترمیم سیلبندها و لایروبی رودخانه‌ها به عنوان اولویت و مهمترین نیاز منطقه آغاز شده است.

طی این سفر، قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده تشکیل و وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شد همچنین هماهنگی‌های لازم برای تسهیل روند کار صورت گرفت.

قرارگاه بازسازی در سه شهرستان رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان به صورت مجزا برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در سفر یکروزه خود به مناطق سیل زده جنوب این استان با تشکیل قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده برای هر منطقه خواستار بازسازی و تسریع انجام وظایفی شد که بر عهده دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84148
1 نظر
  1. مهرداد یوسفی می گوید

    سلام ما مردم کرمان منتظر شخصی از جنس سردار سلیمانی سردارسرتیپ امیرحیات مقدم هستیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.