مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خبر داد؛


اتمام فاز اول پروژه کنارصندل تا پایان امسال

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفته ۶ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محوطه باستانی کنارصندل شهرستان جیرفت اختصاص یافته و فاز اول آن تا آخر امسال به پایان می‌رسد.

فریدون فعالی اضافه کرد: این اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی است که برای تهیه نقشه‌های توپوگرافی و فتوگرامتری و  مرمت فضا‌های معماری حاصل از کاوش‌های اخیر کنارصندل، محوطه‌سازی و ساماندهی محیط پیرامونی این محوطه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: امیدواریم در فاز دوم با تامین اعتبار، دوباره عملیات ساماندهی و محوطه‌سازی محیط پیرامونی این محوطه تاریخی ادامه یابد.

فعالی با بیان اینکه محوطه کنارصندل جیرفت در کنار محوطه‌هایی همچون شوش و تخت جمشید دارای ارزش جهانی است، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و پایگاه تاریخی جیرفت، تهیه پرونده ثبت جهانی این محوطه با ارزش باستانی است که طی یک یا دو سال آینده انجام می‌شود.

او به عملیات گمانه‌زنی محوطه باستانی کنارصندل به منظور تعیین عرصه و حریم آن اشاره کرد و افزود: این عملیات تا پایان امسال انجام می‌شود.

فعالی با اشاره به ساماندهی هزار شی تاریخی به همت پایگاه تاریخی جیرفت تصریح کرد: این اشیا از مناطق جنوبی استان کرمان به دست آمده است و شامل ظروف مرمری، سفالی، کلرویتی، فلزی و… می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز پیش از این گفته بود ۶۰۰ میلیون تومان برای تپه تاریخی کنار‌صندل تخصیص یافته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61601
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.