بخشی از خانه سروشیان کرمان مرمت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از مرمت بخشی از خانه تاریخی سروشیان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی این اداره کل، مجتبی شفیعی اظهار کرد: مطبخ خانه سروشیان که از مهم‌ترین بخش‌های این خانه تاریخی به شمار می‌رود در یک عملیات مرمتی استحکام‌بخشی و اندود سیمگل می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه این خانه تاریخی در چندین مرحله مرمت شده است افزود: خانه سروشیان کرمان در مالکیت بخش غیر دولتی است.

او با بیان اینکه این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است بیان کرد: تزیینات عمده این بنای تاریخی آجرکاری و کاشی‌کاری است و کاشی‌کاری این بنا تنها در قسمت بالای ستون‌ها دیده می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه نمای سایر بخش‌ها آجرکاری ساده و زیبا است، خاطرنشان کرد: مقرنس‌کاری‌های موجود در راهروهای هشتی شکل، گچبری‌های طاقچه‌ها، طاق‌نماها و سقف راهرو و اتاق‌ها، درب و پنجره‌های چوبی که رو به حیاط باز می‌شود و آجرکاری‌های موجود در نماهای حیاط مرکزی از نمونه تزیینات این خانه تاریخی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75851
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.