جشنواره قصه‌گویی مادربزرگ‌ها در زرند کرمان برگزار می‌شود

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: جشنواره قصه‌گویی مادربزرگ‌ها به زودی در منطقه اسماعیل‌آباد این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو، محمد اسلامی اظهار کرد: این جشنواره ویژه مادربزرگ‌های بالای ۷۰ سال است که در این جشنواره قصه‌های قدیمی را برای مردم و علاقمندان بازگو می‌کنند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند افزود: با توجه به اینکه این شهرستان از فرهنگ و آداب و رسوم غنی برخوردار است بدون شک نقل قولهایی که از زبان مادربزرگ‌ها در قالب قصه، مثل و داستان‌های کهن و بومی عنوان می‌شود تاثیری زیادی در معرفی، شناساندن و انتقال این آداب و رسوم خواهد داشت.

اسلامی بیان کرد: در این جشنواره مادربزرگ‌ها به زبان محلی مناطق مختلف شهرستان زرند به قصه‌گویی می‌پردازند که در پایان این جشنواره به این عزیزان هدیه و لوح سپاس اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره اولین جشنواره قصه‌گویی در استان کرمان است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این جشنواره با حضور زیادی از مردم این شهرستان برگزار شود که زمینه‌ساز برگزاری جشنواره‌هایی با همین عنوان با حضور پدربزرگها نیز باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان، اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان این شهرستان در برگزاری جشنواره‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و گردشگری با اداره میراث‌فرهنگی همکاری و مشارکت خوبی دارند که جای تشکر دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81946
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.