مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خبر داد


راه اندازی خانه جوامع گردشگری در استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به راه اندازی خانه جوامع گردشگری استان کرمان در باغ موزه هرندی کرمان گفت: این خانه محلی برای حضور فعالان حوزه های مختلف گردشگری این استان خواهد بود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، فریدون فعالی با بیان اینکه وفاق و همدلی خوبی در بین بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان وجود دارد افزود: با راه اندازی خانه جوامع گردشگری این همدلی افزایش خواهد یافت و صنعت گردشگری این استان بیش از گذشته رونق خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: استان کرمان به واسطه داشتن جاذبه های گردشگری متنوع سرزمین شگفتی های پنهان معرفی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با معرفی هفت اثر ثبت جهانی استان کرمان اظهار کرد: کرمان اولین استانی که بیشترین آثار ثبت ملی در خود جای داده اند. همچنین بالغ بر ۱۰ هزار آثار غنی تاریخی در گنجینه ۲۲ موزه این خطه نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ۷۰۰ اثر ثبت ملی شده استان کرمان قابلیت جهانی شدن دارند، تصریح کرد: تنوع اقلیم و جغرافیایی، محوط های تاریخی در جیرفت، باغات گردو و … از دیگر جاذبه های گردشگری استان کرمان هستند.

فعالی در ادامه سخنانش به ظرفیت های صنایع دستی استان کرمان نیز اشاره کرد و افزود: ۷۰ هزار هنرمند در ۷۰ رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: شهرهای قلعه گنج، راین، راور، شهربابک و کرمان به ترتیب شهر حصیر، شهر چاقوسازی، شهر قالیبافی، شهر فیروزه و شهر صنایع دستی قابلیت اسنکه در فهرست شهرهای ملی قرار بگیرند دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از در دست تدوین بودن سند گردشگری مقاومت استان کرمان خبر داد و گفت: در هفته مقاومت امسال حدود ۳۰ هزار زائر به شهر کرمان سفر کردند این درحالی است که ظرفیت اسکان روزانه کرمان ۱۴۰۰ نفر است که تقاضا داریم مجلس شورای اسلامی همکاری لازم برای ایجاد این زیرساخت‌ها صورت دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پایان‌ تاکید کرد: باید نگاه ویژه به دستگاه های فرهنگی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82946
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.