رییس اتاق بازرگانی: صادرات صنایع‌دستی کرمان صفر است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان به استناد گزارشی که در کارگروه توسعه صادرات استان ارائه شده، گفت که رقم صادرات صنایع‌دستی استان صفر است.

سیدمحمدرضا طبیب‌زاده، پنجشنبه 25 دی‌ماه در مراسم گشایش رویداد هنرهای سنتی کرمان در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی که تا 20 بهمن‌ماه ادامه دارد، گفت: صادرات صنایع‌دستی کرمان با این عظمت و تنوع صفر است و این صفر، خیلی معنادار است.

او افزود: با این شهرت جهانی و ملی، چرا وضعیت این‌گونه است در حالی که همه هم کار خود را دارند به‌خوبی انجام می‌دهند.

طبیب‌زاده اضافه کرد: بررسی ما نشان داد که انسجام کافی در بخش‌های مختلف صنایع‌دستی وجود ندارد و هرکسی کار خود را پیش می‌برد.

او گفت: تشکیل انجمن صنایع‌دستی که با پیشنهاد آقای رضاپور مطرح شد، برای ایجاد این انسجام بود اگرچه برای تاسیس آن، مشکلاتی وجود داشت ولی عشق و علاقه در کسانی که کار را دنبال می‌کردند، وجود داشت و اتاق هم کمک کرد تا این انجمن شکل بگیرد.

انجمن ایجاد انسجام بین هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی را به عهده گرفته و روز به روز هم در حال گسترده شدن است.

نخستین رویداد هنرهای سنتی کرمان در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی، روز پنجشنبه، با برگزاری آیینی رسمی آغاز به‌کار کرد.

در جریان این رویداد، 447 اثر از هنرمندان صنایع‌دستی کرمان تا 20 بهمن‌ماه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این رویداد را انجمن صنایع‌دستی کرمان حدود سه ماه پس از تاسیس، برنامه‌ریزی و با مشارکت موزه صنعتی، آن را اجرایی کرده است.

این درحالیست که مدیرکل وقت میراث فرهنگی کرمان در سال ۹۷ گفته بود بخش زیادی از صادرات صنایع دستی کرمان از گمرکات تهران و استان های دیگر انجام می‌شود که به دلیل وسعت و پراکندگی، آمار دقیقی از این صادرات در دست نیست.

به گفته غلامرضا فرخی گلیم شیرکی پیچ، قالی، پته، شال و صنایع فلزی بیشترین میزان صادرات صنایع دستی کرمان را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62409
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.