۵۵۰۰ مترمربع زمین؛ آماده واگذاری به بخش خصوصی برای ساخت هتل‌ ۴ و ۵ ستاره در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۲۳ عرصه با مساحتی بالغ بر ۵۵۰۰ مترمربع برای واگذاری به بخش خصوصی برای ساخت هتل های ۴ و ۵ ستاره در استان کرمان آماده شده است.

“فریدون فعالی” در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش سرمایه گذاری گردشگری گفت: برگزاری همایش های سرمایه گذاری فرصت بسیار مناسبی برای انتقال تجربیات و شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات در این حوزه است که می تواند نقطه خوبی برای تقویت سرمایه گذاری در بخش گردشگری در کشور و استان ها باشد.

وی در ادامه به ظرفیت های استان کرمان در این حوزه اشاره کرد و گفت: در استان کرمان با توجه به ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و تاریخی در دو بخش «میراث فرهنگی» و «سرمایه‌گذاری بخش گردشگری» بسته های متنوعی را تعریف کرده ایم.

فعالی با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های دولتی و شرایطی که فراهم می شود، برای حضور بخش خصوصی در این حوزه ها نهایت استفاده را کنیم اظهار کرد: یکی از این فرصت های دولتی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، مصوبه ساخت ۵۰۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در سطح کشور است که برای این منظور اعطای رایگان زمین یا پرداخت تسهیلات بلند مدت برای سرمایه گذاران در این بخش در نظر گرفته شده که باید باید از این پتانسیل و ظرفیت نهایت استفاده را کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: در این راستا ۲۳ عرصه با مساحتی بالغ بر ۵۵۰۰ مترمربع برای واگذاری به بخش خصوصی برای ساخت هتل های ۴ و ۵ ستاره در استان کرمان آماده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی و کمیسیون ماده ۲۷ مربوط به واگذاری مالکیت آثار حوزه میراث نیز ۱۰ گزارش این حوزه در استان کرمان آماده شده که در حال انجام مراحل روند اداری است تا با منابع بخش خصوصی بتوانیم مرمت و بازسازی این آثار را انجام دهیم.

سهم استان کرمان از جذب گردشگر مناسب نیست

فعالی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه متاسفانه سهم استان کرمان از جذب گردشگر مناسب نیست اظهار کرد: استان کرمان هم اکنون ۱۵ هزار تخت هتلینگ دارد که تنها ۳۵ درصد این تخت ها اشغال می شود و ۱.۸ شبانه روز میانگین حضور گردشگر در این استان است که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، قابل قبول نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به وجود ۷ اثر ثبت جهانی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی از استان کرمان گفت: پتانسیل های مختلفی در بخش های مختلف در استان کرمان وجود دارد ضمن آنکه ظرفیت ها حوزه گردشگری این استان در کشور بی نظیر است اما متاسفانه به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نشده و باید با منابع تعریف شده از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به در دست تدوین بودن طرح جامع گردشگری، بسته های حمایتی از سرمایه گذاران و سند جامع مارکتینگ استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان دارای سرمایه گذاران بسیار خوبی است که باید از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا نهایت استفاده را بکنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36509
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.