رییس دانشگاه علوم پزشکی بم مطرح کرد


آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در شرق کرمان| لزوم تمرکز بیشتر بر جمعیت روستایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ۹۸ درصد جمعیت شهری بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بم و ۴۷ درصد جمعیت روستایی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این وضعیت نشان می دهد باید روی جامعه روستایی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر«مازیار اویسی» درباره روند واکسیناسیون کرونا در شرق استان کرمان اظهار کرد: ۹۸ درصد جمعیت شهری بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بم و ۴۷ درصد جمعیت روستایی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: مشکل هم اکنون جامعه روستایی است که کمترین میزان دریافت واکسن را داشته اند و باید روی این جمعیت تمرکز بیشتری داشته باشیم. اویسی تصریح کرد: نزدیک به ۱۲۰  هزار دوز انواع واکسن از جمله اسپوتنیک، آسترازنکا، سینوفارم، برکت و به تازگی هم واکسن پاستور اضافه شده که در انبار دانشگاه موجود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم بیان کرد: روزانه ۵۰۰۰ دوز واکسن در شرق استان کرمان تزریق می شود.  وی درباره وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های شرقی استان کرمان اظهار کرد: از مردادماه تا نیمه شهریور کاهش ۹۵ درصدی بستری بیماران کرونایی را شاهد بودیم.

اویسی افزود: متاسفانه از نیمه شهریور افزایش قابل توجهی را در تعداد مبتلایان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ درصد از شهروندان از ماسک استفاده می کنند و در ۱۵ روز اخیر روند بستری بیماران کرونایی ثابت مانده است.

اویسی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که واکسیناسیون ما را از زدن ماسک بی نیاز نمی کند و اگر واکسن هم دریافت کردیم باید از ماسک استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم به افزایش بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهرماه ۳۸۸ مورد بیمار کرونایی داشتیم که از این تعداد ۴۹ نفر بستری هستند.

وی افزود: دوز سوم واکسن در شرق استان کرمان با اولویت کادر درمان در حال تزریق است و تاکنون ۲۷۲ نفر آن را دریافت کرده اند.

اویسی درباره آمار واکسیناسیون در شرق استان کرمان بیان کرد: در مجموع تاکنون ۶۸.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دوز اول و  ۳۵.۳ درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده اند.

وی تبلیغات برای تشویق و ترغیب مردم  برای دریافت واکسن را بسیار مهم دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در جهت تشویق مردم اقدام به تبلیغ در راستای آگاهسازی مردم کرده که بسیار موثر واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78596
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.