تامین ایمنی غذا از مزرعه تا سفره هدف دامپزشکی است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه امروز (پنجشنبه) ۲۲ اردیبهشت ماه ششمین روز از هفته سلامت باعنوان “نقش مردم، مسئولان و سمن ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره” نامگذاری شده است گفت: یکی از اهداف دامپزشکی، تامین ایمنی غذا از مزرعه تا سفره خانوار است.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، حسین رشیدی افزود: سلامتی موضوع بسیار مهمی است که یکی از دغدغه‌های هر فرد و جامعه‌ای محسوب می‌شود لذا باید در راستای تامین سلامت جامعه تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه جلب مشارکت مردم، مسئولان و همکاری سازمان های مردم‌نهاد در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت، اهمیت ویژه ای دارد تصریح کرد: از آنجا که دامپزشکی به عنوان یکی از ارگان های مطرح در ارتقای سطح سلامت جامعه نقش ایفا می کند، حمایت از این ارگان در سطح ملی و استانی توسط مسئولان سبب رشد سلامت جامعه می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: هفته سلامت سال جاری از ۱۷تا ۲۳ اردیبهشت با شعار “سلامت ما، سلامت سیاره ما” نامگذاری شده است که به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از توانمندی و اشاعه راهکارها، روز شمار هفته سلامت نیز اعلام شده است.

وی ضمن برشمردن سرمایه های ملی کشور بیان کرد: هدف دامپزشکی تامین سلامت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در راستای کمک به تولید ناخالص ملی و افزایش اشتغالزایی است.

رشیدی افزود: این نهاد به منظور تحقق شعار دامپزشکی مبنی بر “دام سالم، غذای سالم و انسان سالم” با هدف ایمنی غذا از مزرعه تا سفره تلاش می کند.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در ۲ بعد بهداشتی و اقتصادی و یادآوری اهمیت دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه گفت: پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک و واگیر دامی نقش اساسی در تأمین بهداشت عمومی جامعه و حفظ سرمایه ملی کشور دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: نظارت بهداشتی دامپزشکی از مزرعه تا سفره به صورت روزانه کاملا ملموس است.

وی تصریح کرد: انجام طرح های تشدید نظارت بهداشتی در ایام نوروز، ماه مبارک رمضان، عید قربان و نیز تاسوعا و عاشورا و همچنین عملیات های بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های دام و طیور و عملیات نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های دامی از جمله موارد مهم اجرا شده در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی در راستای تامین ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است.

رشیدی اظهار داشت: ماموران دامپزشکی در طرح تشدید نظارت بهداشتی که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان سال جاری اجرا شد بالغ بر ۱۹ هزار و ۷۷۳ مورد بازرسی و نظارت بر اماکن غذایی داشتند که به هزار و ۲۰۳ مورد تخلف بهداشتی رسیدگی و تذکر داده و بالغ بر ۲۷ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

وی همچنین به مردم توصیه کرد، هرگونه مواد پروتئینی و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88484
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.