مانور اسکان اضطراری در زرند برگزار شد

مانور اسکان اضطراری و لحظه صفر با حضور نیرو‌های جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مانور لحظه صفر با حضور جمعی از امدادگران هلال احمر شهرستان زرند در روستای داهوئیه برگزار شد، توانمندی‌ها و آمادگی نیرو‌های هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفت.

سید رضا حسینی سرپرست فرمانداری زرند، با گرامیداشت هفته هلال احمر گفت: با توجه به حادثه خیزی منطقه سناریوی مربوط به زلزله فرضی در روستای داهوئیه به مرحله اجرا درآمد.

فرماندار زرند، آمادگی در برابر بحران و زلزله را نیازمند تمرین مداوم دستگاه‌های اجرایی ، خدمت رسان و همچنین مردم دانست تا در حوادث احتمالی خسارت‌ها به حداقل ممکن برسد.

او یکی از مهمترین اهداف مانور را ایجاد هماهنگی بین بخشی و آشنایی با خطرات و حوادث طبیعی و غیر طبیعی، ارائه آموزش‌های لازم و اهمیت و نقش هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امداد رسان در حوادث و سوانح عنوان کرد.

نیما صالحی رئیس هلال احمر زرند هم گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان با بهره گیری از تجهیزات و ادوات، در زمان مقرر در محل حادثه فرضی حاضر و در کمترین زمان ممکن نسبت به برپایی چادر‌های اسکان و امداد اقدام کردند.

سرهنگ اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند هم، برگزاری اینگونه مانور‌های تمرینی را مؤثرترین راه در راستای کسب آمادگی روحی و روانی هنگام بروز بحران دانست و گفت: با برگزاری چنین مانور‌هایی نقش بسزایی در کاهش تلفات انسانی دارد.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88492
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.