رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد


عادی انگاری؛ بزرگترین آفت برای برهم زدن وضعیت فعلی کرونا در جنوب کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عادی انگاری را بزرگترین آفت برای برهم زدن وضعیت فعلی بیماری کووید۱۹ در جنوب کرمان دانست و با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به ویژه در فضاهای بسته تاکید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر”اصغر مکارم” با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در جنوب کرمان اظهار کرد: خوشبختانه در بحث درمان کرونا و موارد جدید همچنان وضعیت مناسبی داریم و تاکنون آثاری از پیک ششم در منطقه دیده نشده اما با توجه به وضعیت بیماری در برخی استان ها آنچه کمک کننده است، رعایت مراقبت ها توسط کادر بهداشت و مردم تاکید می شود چرا که در حفظ سلامت، همراهی مردم بیشترین تاثیر را دارد.

وی عادی انگاری را بزرگترین آفت برای برهم زدن وضعیت فعلی بیماری کووید۱۹ در جنوب کرمان دانست و با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به ویژه در فضاهای بسته عنوان کرد: در حال حاضر کمترین میزان بستری را در مراکز درمانی منطقه داریم، آمار ممکن است متغیر شود و فعلا در منطقه و استان های مجاور هم که تاثیرگذار بر همه گیری بیماری در جنوب کرمان هستند، مشکل خاصی وجود ندارد.

مکارم با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در جنوب کرمان علی رغم نگرانی های کاذب برخی، با صراحت اعلام می کنیم که  جزو دانشگاه های سرآمد استان در بحث واکسیناسیون کرونا هستیم و در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه واکسن کرونا دریافت کرده اند و به بیش از ۵۰ درصد هم دوز دوم تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه تزریق دوز سوم هم برای پرسنل درمانی آغاز شده، گفت: شرایط در تمامی مراکز هفت شهرستان برای افراد بالای ۶۰ سال که جزو گروهای آسیب پذیر هستند یا بیماری  خاص و زمینه ای دارند، فراهم است تا دوز سوم واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: وضعیت مناسبی از نظر موجودی واکسن کرونا داریم و آماده ایم برای تمام افراد بالای ۱۲ سال واکسن تزریق شود چرا که هر چه ایمنی جامعه بالا برود در اپیدمی ها هم مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80102
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.