مبتلایان روزانه کرونا؛ 3 برابر افراد شناسایی شده

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا گفت: با توجه به محدودیت انجام تست‌های کرونا و خطای منفی کاذب آنها به ازای هر یک فرد مثبت کرونا که شناسایی می‌شود سه نفر دیگر بیمار و ناقل ویروس است که شناسایی نمی‌شود.

حمید سوری روز  افزود: نکته مهم برای کنترل اپیدمی، بیماریابی فعال است که البته به خصوص برای افراد بی علامت کار سختی است و معمولا به ازای هر یک بیماری که شناسایی می شود سه نفر حامل بیماری هستند که شناسایی نمی شوند و در جامعه رها هستند. در واقع تعداد واقعی مبتلایان روزانه چهار برابر افراد شناسایی شده است. افرادی که شناسایی نمی شوند، همان هایی هستند که موجب گسترش بیماری می شوند در غیر این صورت آن افرادی که شناسایی می شوند، تحت مراقبت قرار می گیرند و خطر زیادی برای جامعه ندارند.

وی افزود: در مورد تست های تشخیصی در هیچ جای دنیا از همه مردم تست های مولکولی «پی سی آر» نمی گیرند، بلکه بیشتر از تست های سریع استفاده می کنند تا وضعیت اپیدمی را در مناطق مختلف بسنجند. چون تست‌های «پی سی آر» هم گران هستند و هم با توجه به نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی امکان انجام آن در همه جا نیست. البته تست‌های سریع ممکن است منفی کاذب زیادی داشته باشند و در موارد لازم باید تست‌ها تکرار شوند.

سوری ادامه داد: با این وجود شبکه نظارت و تیم واکنش سریع وزارت بهداشت به طور دائم بر وضعیت اپیدمی نظارت دارد و به سرعت تغییر وضعیت دنبال می شود.

سفر آتش زیر خاکستر کرونا

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا درباره سفرهای نوروزی گفت: هر نوع جا به جایی، تردد و سفر، بالقوه خطرناک است و می تواند آتش اپیدمی را شعله ورتر کند. اما این اپیدمی از جنبه های مختلف تهدید کننده است و جنبه های رفتاری، روانی و اجتماعی هم باید رعایت شود، موضع وزارت بهداشت خیلی قاطعانه این بوده که سفرها به خصوص در نوروز انجام نشود اما در جمع بندی مقامات ارشد دولت به این نتیجه رسیدند که سفرها کلا ممنوع نشود، البته این تصمیم حتما بعد از این انجام شده که موضع و نظرات وزارت بهداشت را هم شنیده اند و بعد تصمیم گرفته اند./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66880
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.