ویروس کرونا | کنترل کارکنان چینی در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: کارکنان چینی که در کارخانه‌های رفسنجان مشغول به‌کار هستند، از نظر ویروس کرونا کنترل می‌شوند.

دکتر «علی اسماعیلی‌ندیمی» شامگاه دوشنبه ۱۴ بهمن ماه در جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رفسنجان با موضوع ویروس جدید کرونا، اظهار کرد:

گزارش مثبتی از کرونا در کشور نداریم و با نظام مراقبتی که داریم افرادی که اگر مبتلا شدند زود شناسایی و درمان می‌شوند تا از گسترش این بیماری در جامعه جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: توصیه‌های مراقبتی که همیشه بر آن تأکید داشتیم برای جلوگیری از انتقال میکروب به سایر افراد باید انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه موارد مشکوکی در کشور اعلام شده اما هیچ مورد تأییدشده‌ای در کشور نداریم، ادامه داد: در رفسنجان با مدیران کارخانه‌هایی که مهندس و کارگر چینی‌ دارند صحبت کردیم و گزارش گرفتیم و آمار ورود و خروج آنها را گرفتیم و در بین کارکنانی که دو هفته از ورودشان می‌گذرد، هیچ موردی مشاهده نشده و کارگران جدیدالورود هم تحت کنترل هستند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان نیز در این جلسه از اجرای برنامه‌های آموزشی با موضوع کرونا در مجموعه‌های مختلف خبر داد و گفت:

جلوی ورود ویروس کرونا را نمی‌توانیم بگیریم اما باید کسی که وارد کشور شد سریع تشخیص داده شود به‌ویژه کارگران چینی که در کارخانه‌های این شهرستان کار می‌کنند.

محسن نژادقادری افزود: اولین جلسه با کارخانه‌داران که چینی‌ها با آنها همکاری می‌کنند در هفته گذشته برگزار کردیم و موارد آموزشی را ارائه دادیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امروز با مربیان مهدکودک‌ها برنامه آموزشی داشتیم و فردا با مربیان بهداشت مدارس در خصوص مراقبت و آشنایی با این ویروس آموزش‌هایی خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41853
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.