تنها راه حفظ کشاورزی مدیریت صحیح منابع موجود آب است

احمد انارکی محمدی در نشست شورای اداری شهرستان رفسنجان به معضل شدید خشکسالی و کمبود منابع آبی و نیز کاهش سفره آب های زیرزمینی در این دو شهرستان اشاره کرد و افزود: برای حفظ کشاورزی چاره ای جز مدیریت صحیح منابع موجود آب نیست که در این رابطه دولت به کمک کشاورزان آمده و قرار است امسال برای اجرای آبیاری نوین به هر هکتار 100 میلیون ریال وام بلاعوض بدهد .
آنطور که ایرن نوشته وی با اشاره به این اقدام مطلوب دولت، از کشاورزان خواست که برای تجهیز کردن این اراضی به سیستم نوین آبیاری به جهاد کشاورزی منطقه خودشان مراجعه کنند و کشاورزانی هم که اراضی فاقد سند دارند بدون داشتن سند نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
به گفته انارکی محمدی اینک 40 هزار هکتار اراضی پسته بدون سند در رفسنجان و انار وجود دارد که از تلمبه های مجوزدار آبیاری می شوند.
این نماینده مجلس همچنین به ضرورت ایجاد تصفیه‌ خانه آب فاضلاب شهری در رفسنجان اشاره و بیان کرد: بدلیل وجود بیش از حد استاندارد آرسنیک در آب آشامیدنی رفسنجان تصفیه خانه مرکزی آب فاضلاب شهری در این شهر ایجاد می شود.
وی افزود: این تصفیه خانه توسط شرکت یزدی اجرا خواهد شد که در فاز اول درحال حاضر در حال انجام طرح مطالعاتی است که پس از اجرا و برای انتقال این آب 710 کیلومتر کانال‌ کشی در سطح شهر باید انجام شود.
امام جمعه رفسنجان هم در این نشست گفت : امسال سال سختی برای کشور و مردم ما بود زیرا فشار مستقیم گرفتاری‌ ها بر روی طبقات ضعیف جامعه است اما مردم در وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت قدم هستند.
حجت‌ الاسلام عباس رمضانی ‌پور اظهار داشت: با بیان اینکه در کشور ما کالا به وفور وجود دارد و در زمینه گندم به خودکفایی رسیده‌ایم تصریح کرد: گاهی با احتکار کالا و یا براثر پاسخ ندادن بموقع مسئولان قشر نیازمند و بی بضاعت متضرر می شوند.

استان کرمان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20906
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.