خسارت سرمای بهاره، کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی را راهی کرمان کرد

گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی به منظور بازدید از باغات خسارت دیده ناشی از سرمای بهاره به کرمان سفر کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسنی مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک، رستم پور مشاور معاون وزیر و مسئول طرح برنامه معاونت امور باغبانی، آهنی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی و حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی وارد استان کرمان شدند و مورد استقبال خیراندیش رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی و مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان قرار گرفتند.

خیراندیش در رابطه با خسارت وارده به باغات ناشی از سرمازدگی به گروه کارشناسی گفت: سرمای بهاره به ۱۷۲ هزار هکتار باغات استان کرمان خسارت وارد کرد که ۱۵۴ هزار هکتار آن مربوط به باغات پسته و باقی آن ها مربوط به باغات بادام، گردو و درختان هسته دار است.

او می گوید: بیش از ۷۰ درصد باغات پسته استان کرمان از ۲۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در سال جاری، سرمای بهاره ۵۰ درصد از محصول پسته را ازبین برده است و نزدیک به ۱۱ هزارمیلیارد تومان به باغات پسته و بیش از هزار میلیارد تومان به باغات گردو، بادام و درختان هسته دار خسارت وارد کرد.

قرار است گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی و همراهان از باغات خسارت دیده در شهرستان‌های رفسنجان، انار، شهربابک و سیرجان بازدید کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87058
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.