خسارت ۱۹ هزار میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات سیرجان

سرمازدگی باغات پسته طی ۲ شب گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال خسارت به باغات این شهرستان وارد کرد.

رییس اداره جهاد کشاورزی سیرجان با اعلام این خبر گفت: در روزهای ۱۵ و ۱۶ فرودین دمای هوای شهرستان سیرجان به منفی پنج درجه رسید که باعث شد تا به ۴۳ هزار هکتار باغات پسته از ۲۵ تا ۹۰ درصد خسارت وارد شود.

 اکبر محمود آبادی افزود: در برآورد اولیه کارشناسان کشاورزی جمع خسارات به ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و شدت سرما به گونه ای بود که در محصول سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده و گزارش‌ها حاکی از شوک بزرگ در بخش کشاورزی و خسارات سنگین دارد.

به گفته رییس اداره جهاد کشاورزی سیرجان، ۲۰ هزار هکتار از باغات پسته سیرجان تحت پوشش بیمه هستند که می‌توانند بر اساس قانون و پس طی مراحل لازم خسارت خود را دریافت می‌کنند.

او اضافه کرد: تیم کارشناسی برآورد خسارات برای کمک به کشاورزان در روزهای آینده از وزارت جهاد کشاورزی به سیرجان اعزام می‌شوند و کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند بر اساس تایید نهایی این کارشناسان میزان خسارت اعلام شده را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا محمود آبادی افزود: کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه مزارع و باغات کشاورزی و دام های خود اقدام کنند تا در هنگام بروز چنین حوادثی کمتر متضرر شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67923
1 نظر
  1. […] از این هم رییس اداره جهاد کشاورزی سیرجان از خسارت ۱۹ هزار میلیارد ریالی به باغات این شهرستان خبر داده […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.