صادرات آزاد پیاز درحال انجام است

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از آزاد بودن صادرات محصول پیاز خبر داد و گفت: هم‌اکنون صادرات پیاز این منطقه با ارائه بسته تشویقی برای صادرکننده‌ها، در حال انجام است.

سعید برخوری تصمیم صادرات پیاز را در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از بخش کشاورزی اعلام کرد.

وی از اعطای بسته تشویقی توسط دولت تدبیر و امید برای صادرات محصول پیاز خبر داد و گفت: دولت به ازای صادرات هر کیلو صادرات پیاز ۵۰۰ تومان تحت عنوان بسته تشویقی به صادر کننده پرداخت می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به قیمت فعلی پیاز در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به کیفیت نوع پیاز قیمت، این محصول در محل مزرعه تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و بیشتر نیز به فروش می‌رسد.

وی گران‌ترین نوع این محصول را پیاز سفید از نوع مینِروا اعلام کرد و بیشترین میزان پیاز منطقه جنوب کرمان را از نوع سفید برشمرد.

برخوری مجموع پیاز طرح نخست و دوم منطقه جنوب کرمان را ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار برشمرد و از پیش‌بینی برداشت بیش از ۶۰۰ هزار تّن در این در نوبت‌های کشت خبر داد.

وی با بیان اینکه برداشت پیاز طرح نخست در منطقه جنوب کرمان از ۲۰ آبان‌ماه سال جاری آغاز شد، گفت: برداشت پیاز طرح دوم هم تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت بیش از ۴۰ درصد پیاز طرح اول جنوب استان کرمان خبر داد و میزان سطح زیر کشت پیاز طرح نخست را ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و طرح دوم را چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64554
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.