وضعیت استان کرمان در رابطه با هجوم ملخ‌های صحرایی نارنجی است

مجید سعیدی در خصوص آخرین وضعیت استان کرمان از هجوم ملخ‌های صحرایی گفت: تاکنون بیش از 60 هزار هکتار از اراضی استان کرمان برای مقابله با هجوم ملخ‌ها سمپاشی شده است.

وی با بیان این مطلب که ریزش و تکثیر این حشره زیاد است، اظهار کرد: با توجه به وجود رطوبت در مناطق جنوبی استان مخصوصا منطقه جازموریان، باعث شده که پوره‌های این آفت زودتر به ملخ تبدیل شوند.

آن طور که ایسنا مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان از همکاری دستگاه‌های استان برای مقابله با ملخ صحرایی سخن به میان آورد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی آنچه مورد تعهدشان بوده، انجام داده‌اند اما وسعت، پراکندگی و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق کار مقابله با ملخ صحرایی را با سختی مواجه کرده است.

وی از 14 نوبت سمپاشی هوایی در مناطق جنوبی استان خبر داد و عنوان کرد: مبارزه با این آفت هم اکنون با تمام توان در حال انجام است و خوشبختانه به مزارع کشاورزی خسارتی وارد نشده و جلوی این حشره در منابع ملی گرفته شده اما در حال حاضر این نوع ملخ در دشت‌های و منطقه جازموریان هستند.

سعیدی با یادآوری این مطلب که ملخ‌های صحرایی در بهمن‌ماه وارد ایران شده‌اند، تصریح کرد: موج اول این ملخ‌ها در ابتدا در استان‌های جنوبی کشور بود که به مرور به استان کرمان نیز سرایت پیدا کرد.

وی اظهار کرد: شمال استان کرمان وضعیت مطلوب‌تری در این حوزه دارد و تا کنون 5 هزار و 800 هکتار از اراضی شمال استان سمپاشی شده به طوری کهدر شمال استان بیشتر در مناطق ریگان و ارزوئیه این حشره دیده شده که با پیگیری های صورت گرفته این مناطق نیز کنترل شده، اما بیشتر تکثیر و تولید این ملخ‌های صحرایی در جنوب استان است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان از وضعیت استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: وضعیت استان کرمان در رابطه با هجوم ملخ‌های صحرایی نارنجی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27964
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.