کودهای فاقد گواهی ثبت، غیراستاندارد و قاچاق محسوب می‌شوند

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: کودهای فاقد گواهی ثبت مؤسسه تحقیقات خاک و آب غیراستاندارد و قاچاق هستند و کشاورزان از خرید این کودها خودداری کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فرامرز رستگاری روز شنبه در جمع خبرنگاران به آغاز فصل زراعی و افزایش تنوع مواد کودی قابل عرضه توسط نمایندگی‌ها و فروشگاه های لوازم کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش میزان جعل و کلاهبرداری توسط برخی افراد سودجو، کشاورزان کود مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و با فاکتور فروش تأمین کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان از مصرف مواد کودی مایع فاقد گواهی ثبت مواد کودی تحت عنوان هیومیک اسیدها خودداری کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: برابر گزارش مؤسسه تحقیقات خاک و آب مواد کودی میرا کل پلاس تولید شرکت کیمیا پارسیس و کود پتاسیم جامد گرانوله به شماره ثبت ۹۲۸۰۱ تولیدی شرکت زاگرس کود آناهیتا، جعلی، غیراستاندارد و مشمول کالای قاچاق است.

وی ادامه داد: خرید و مصرف کود فسفات آمونیوم رازی به دلیل جعل و کلاهبرداری و غیرمجاز بودن فقط از نماینده مجاز پتروشیمی با ارائه مجوز آزمایشگاهی توصیه شده و در غیر این صورت مصرف کود بازار توصیه نمی شود.

رستگاری اظهار داشت: کشاورزان ضمن خودداری از خرید این نوع کود در راستای جمع آوری و معرفی سودجویان این عرصه به مقامات قضایی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه کود قاچاق مورد را به شماره های ۰۳۴۴۳۲۶۰۶۴ و ۰۳۴۴۳۲۶۰۰۱۷ گزارش کنند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان بر ضرورت تولید محصول سالم با تغذیه متعادل تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت تولید محصولات سالم، تغذیه متعادل با مواد کودی استاندارد ضروری است.

وی ماهیت عمده محصولات تولیدی اعم از زراعی و باغی در جنوب کرمان را تازه خوری اعلام کرد و تغذیه متعادل با مواد کودی استاندارد را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برشمرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79060
1 نظر
  1. مسعود می گوید

    سلام من از کودهای کیمیاپارسیس خریداری کردم ازبرج ۷امسال تاالان برج ۱۲ حدود۴۵ میلیون تومان خرید کردم وهیچ ثبت کودی نداره ایا تقلبی هستن لطفا راهنمایی بفرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.