فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان خبر داد:


بارش برف و باران و وقوع پدیده مه‌گرفتگی در محورهای استان کرمان

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان از بارش برف و باران، وقوع پدیده مه‌گرفتگی و لغزندگی در برخی از محورهای استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سرهنگ علی رضایی فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت جاده‌های شمال استان کرمان، اظهار داشت: با توجه به سامانه بارشی که از روز گذشته در استان فعال شده است از ظهر روز قبل شاهد بارش باران در اکثر محورهای استان هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش باران در محورهای استان شاهد لغزندگی جاده‌ها هستیم، گفت: بارش برف را در شب گذشته در گردنه‌های استان داشتیم که به دلیل حفظ جان هم استانی‌ها و مسافرانی که قصد‌ عبور از گردنه‌های برفگیر را داشتند یکسری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را در محور بافت و محور سربیژن از دوراهی راین را تا صبح امروز اعمال کردیم.

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر بارش برف خفیف در محور بم گزارش شده، بیان کرد: یخ‌زدگی را در محور سرچشمه داریم و شاهد پدیده مه‌گرفتگی در برخی گردنه‌ها مانند گردنه کوه پنج در محور کرمان به سیرجان، گردنه خراسانی، گردنه سینه سرخ و گردن گردنه جور را داریم.

وی با بیان اینکه مه‌گرفتگی پس از بارش باران و با توجه به برودت هوا، طبیعی است، افزود: توصیه می‌شود رانندگان حتماً در مواجه با پدیده مه‌گرفتگی در اولین پارکینگ امن توقف کنند.

رضایی با اشاره به اینکه غلظت مه در بعضی از نقاط بسیار بالا بوده و دید به کمتر از ۱۰ متر می‌رسد، بیان کرد: در چنین شرایطی تصادفات حتماً به صورت زنجیره‌ای بوده و امدادسانی با مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود رانندگان از سفرهای غیرضرور حتماً پرهیز کنند، ادامه داد: خوشبختانه در شب قبل با همکاری رانندگان، هیچ حادثه رانندگی را در محورهای استان نداشتیم.

مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز از بارش برف و باران در ۲ گردنه برف خیز ساردوئیه و جبالبارز شهرستان جیرفت خبر داد و اظهار داشت: رانندگانی که قصد عبور از این ۲ مسیر برف‌گیر جنوب کرمان را دارند بدون زنجیرچرخ از تردد در این مسیرهای برف‌گیر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بارش برف از عصر روز گذشته در گردنه‌های برف‌گیر امیرالمومنین ساردوئیه و سربیژن آغاز شده، افزود: از اولین ساعات بارش برف ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بسیج دستگاه‌های سبک و سنگین راهداری و استقرار در این ۲ گردنه آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری را دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از استقرار ۵۰ نفر راهدار با ۳۰ دستگاه راهداری سبک و سنگین در ۲ گردنه امیرالمومنین و جبالبارز خبر داد و گفت: پنج دستگاه نمک پاش در محل راهدارخانه سربیژن و شهدای راهدار جبالبارز مستقر است تا در صورت نیاز به نمک‌پاشی محورها اقدام به نمک‌پاشی کنند.

وی از تردد گشت‌های راهداری با وسایل سبک در طول محور جیرفت-سربیژن و سربیژن-بافت برای بررسی تردد ایمن خبر داد و گفت: باز کردن محورها و ایجاد تردد ایمن برای مردم و رانندگان مهمترین وظیفه مجموعه راهداری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100681
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.