خبر خوش صحرایی برای دانش‌آموزان؛


روز بدون کیف و کتاب در مدرسه

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تصویب روز بی‌کیف و کتاب در شورای‌عالی آموزش و پرورش در حال نهایی‌شدن است، گفت: آتش‌به‌اختیار به مدیران مدارس گفتم یک روز در هفته و حداکثر ۲ هفته یک‌بار خودشان این روز را برگزار کنند.

به گزارش کرمان‌نو، وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه تصویب روز بی‌کیف و کتاب در شورای‌عالی آموزش و پرورش در حال نهایی‌شدن است، توضیح داد: آتش‌به‌اختیار به مدیران مدارس گفتم یک روز در هفته و حداکثر ۲ هفته یک‌بار خودشان این روز را برگزار کنند؛ اما شورای‌عالی آموزش و پرورش در حال کار روی این امر است تا مطالعات آن انجام شده و یک روز را بچه‌های مقطع ابتدایی بدون کیف و کتاب به مدرسه بروند.

او با بیان اینکه مدارس ابتدایی برای روز بی‌کیف و کتاب باید برنامه داشته باشند، تأکید کرد: در این روز باید بر روی مهارت‌های فردی و گروهی بچه‌ها کار شود. مدارس این امر را شروع کرده‌اند، برای مثال در تهران شروع شده است؛ اما تا فراگیر شود طول می‌کشد. در کشورهایی که تجربه این کار را داشته‌اند، معمولاً ماهانه یک روز را برای روز بی‌کیف و کتاب تعیین کرده‌اند. در عموم کشورها همین ۹ ماه، ماهای فعال آموزشی است؛ اما ما به مدارس گفتیم حداقل ۱۰ بار در سال باشد یا ۲ هفته یک‌بار، یک روز بی‌کیف و کتاب برای بچه‌های ابتدایی داشته باشند.

صحرایی با اشاره به اینکه معلمان مدارس ابتدایی باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا این روز را به دست آورند و تداخلی با مباحث درسی نداشته باشد، در پاسخ به اینکه بعضاً مدیران مدارس اجازه برگزاری این روز را نمی‌دهند، بیان کرد: این امر را باید شورای مدرسه حل کند، آیین‌نامه اجرایی مدارس ما را بهترین کشورهای دنیا هم ندارند؛ اما اجرا نمی‌شود. ما دوردست و پای خودمان را بستیم و می‌خواهیم کار خوب انجام دهیم و برای انجام‌ندادن دلیل داریم تا برای انجام‌دادن. روز بی‌کیف و کتاب را بچه‌ها به شادی و تفریح می‌گذرانند و برنامه منعطف دارند. در واقع برای دقیقه‌به‌دقیقه این روز باید برنامه داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111149
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.