سرمایه‌گذاری ۹۵ پروژه ملی در حوزه میراث فرهنگی کرمان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۹۵ پروژه ملی سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی با حجم یک‌هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان در استان کرمان داریم.

فریدون فعالی امروز در شانزدهمین جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: در راستای مصوبه هیئت دولت برای احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره، ۲۳ نقطه در سطح استان کرمان مکان‌یابی شده که در حال انجام استعلام‌های آنها هستیم تا در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۹۵ پروژه ملی سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی شامل هتل، هتل آپارتمان، تاسیسات گردشگری و بوم‌گردی با حجم یک‌هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان در استان کرمان داریم که ۱۰ پروژه با ۱۷۱ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی به تهران معرفی شده است که با ۱۰۵ میلیارد تومان آن موافقت شده است.

فعالی دلیل عدم معرفی دیگر پروژه‌ها را ناقض بودن پرونده آن‌ها ذکر کرد و افزود: برخی از پروژه‌ها با وجود پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی اما هنوز پروانه برای آنها صادر نشده است.

وی تصریح کرد: ۳۵ پروژه با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به شهر کرمان هستند که خیلی از آنها خدمات و تسهیلات و امتیازهایی که باید برخوردار باشند را ندارند و در حال رایزنی برای حل موضوع هستیم.

فعالی تسهیل در امر سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را تاکید کرد و ابراز داشت: ۳۳۰ پروژه استانی از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در سامانه ثبت شده که ۲۲۵ پروژه با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان به بانک معرفی شده‌اند که ۱۷ میلیارد تومان آن برای ۹۰ پروژه مصوب شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33862
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.