طبق بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی؛


ترخیص تمام مدل‌های آیفون ممنوع شد

 گمرک ایران به‌تازگی در بخشنامه‌ای از ممنوعیت ورود برند تجاری اپل خبر داده است، پیگیری‌ها نشان می‌دهد حتی مدل‌های ۱۳ و پایین‌تر موبایل آیفون که پیش‌تر مجاز به ورود بودند، ممنوع شده است.

به گزارش کرمان‌نو، صدری‌خواه مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران، طی بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی در تاریخ ۸ خردادماه در خصوص واردات تلفن همراه اعلام کرده، واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ممنوع اعلام شده و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد تعیین شده است.

 لازم به ذکر است، از حدود دو سال قبل طبق مصوبات ابلاغی مدل‌های ۱۴ و بالاتر از گوشی تلفن همراه در کشور رجیستری نمی‌شد، اما بعد از مصوبه جدید هیئت دولت در خصوص اصلاح سود بازرگانی برخی اقلام وارداتی، ابهاماتی در خصوص لغو مجوز واردات برند اپل به‌صورت کلی مطرح شد.

 حالا طبق بخشنامه گمرک ایران، مشخص شده واردات آیفون به‌صورت کامل ممنوع شده و مدل‌های آیفون ۱۳ و پایین‌تر که تا روزهای قبل نیز از گمرکات ترخیص می‌شد به‌صورت کامل ممنوع شده است.

 پیگیری از دفتر واردات گمرک ایران نشان می‌دهد، بخشنامه هشتم خردادماه در خصوص واردات تلفن همراه، بدون ابهام بوده و باتوجه‌به اینکه مدل‌های ۱۳ و پایین‌تر از خط تولید خارج شده و تنها مدل‌های رفرش از این گوشی وارد کشور می‌شد، طبق هماهنگی و استعلام از وزارت صمت واردات برند تجاری اپل به استناد مصوبه هیئت دولت به‌صورت کامل ممنوع اعلام شده است.

 سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار وارد کشور شده که قسمت عمده آن مربوط به مدل‌های مختلف آیفون بوده است.

4140390

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118901
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.