نیکوکاران جیرفت و عنبرآباد در جشن نسیم مهرورزی ۳۳ میلیارد ریال کمک کردند


دادستان جیرفت: کمک‌ها بیش از انتظار بود، هیچ زندانی مالی در زندان نخواهد ماند

انجمن حمایت از زندانیان جیرفت با کمک و همراهی زندان این شهرستان جشنی را با حضور خیرین و نیکوکاران شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در شهر جیرفت برگزار کرد.
این مراسم که در راستای پنجم خردادماه مصادف با روز ملی حمایت از خانواده زندانیان ترتیب داده شده بود باهدف جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای کمک به رهایی زندانیان مالی و غیرعمد زندان جیرفت برگزار شد.

به گزارش کرمان‌نو، جمعیت زیادی از نیکوکاران شهر گرد هم آمدند و اولین اهدایی کتیبه باارزشی از جنس سنگ و مزین به آیات قرآن، از طرف دادستان شهر جیرفت که برای کمک به آزادی زندانیان به فروش گذاشته شد و یکی از حضار به رقم قابل‌توجهی با هدف خیر وکمک به رهایی زندانیان آن را خریداری کرد.

 بعد از آن خیران و نیکوکاران حاضر کمک‌های خود را چه نقدی و چه غیر نقدی اعلام کردند و مبالغ جمع شده حتی از حدی که انتظار می‌رفت هم بیشتر شد و حدود ۳۳ میلیارد ریال در نسیم مهرورزی خیران جیرفت و عنبرآباد جمع‌آوری شد.

 دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: با کمک ۳۳ میلیاردریالی مردم بیش از ۷۰ نفر زندانی مالی غیرعمد در جیرفت آزاد می‌شوند و چون کمک‌ها بیش از انتظار بود هیچ زندانی مالی در زندان نخواهند ماند.

 افشین صالحی‌نژاد اظهار کرد: این کمک‌ها که فقط نقدی نیست، شامل خدمات هم می‌شود و توسط انجمن حمایت از زندانیان کسب شده و به زندانیان و خانواده آنها تعلق می‌گیرد.

او یادآور شد: ۷۴ زندانی و خانواده آنها مستقیم و غیرمستقیم از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند و برای آزادی زندانیان ۲۶ میلیارد نیاز بود که بسیار بیشتر از آن کمک جمع‌آوری شد.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اضافه کرد: زندانیان مالی پس از اطمینان بررسی برخی موارد به‌زودی و طی هفته‌های آتی آزاد می‌شوند.

صالحی‌نژاد تأکید کرد: خیرین جیرفتی گل کاشتند و اقدام آنها همیشه ماندگار می‌شود، فرهنگ‌سازی کمک خیرین به زندانیان و خانواده آنها بوده است.

 صالحی‌نژاد افزود: در زمینه کمک‌های غیرنقدی شاهد کمک یک معلم برای آموزش، بانک‌ها برای اشتغال، برخی در زمینه حرفه‌آموزی، وکلا در راستای وکالت رایگان و برخی نیز برای آموزش زبان بودیم.

او با بیان اینکه هرکسی با هر اندوخته‌ای به انجمن کمک کرد، ادامه داد: سعید افروز قهرمان ملی شهر جیرفت سه مدال جهانی را به انجمن حمایت از زندانیان تقدیم کرد که اقدام چشمگیری بود و در این راستا سفیر آزادی زندانیان شناخته شد.

 دادستان جیرفت بیان کرد: اصلاح و بازآموزی زندانیان مهم است اگر مورد غفلت قرار گیرد فرهنگ ما و خانواده‌ها تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

دادستان جیرفت یادآور شد: خیرین جیرفتی یک ماه پیش در ستاد دیه هم کمک‌های چشمگیری کرده بودند.

 صالحی‌نژاد افزود: مراقبت از خانواده‌های زندانیان هم مهم است و رسیدگی مالی و آموزش آنها اهمیت دارد.

 دادستان عمومی و انقلاب جیرفت تأکید کرد: به کسی که جرم خشن از جمله سرقت‌های مسلحانه و قاچاق عمده مواد مخدر انجام داده یک روز مرخصی نمی‌دهیم و از خدمات رفاهی هم محروم است.

 هفت هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش انجمن

 رئیس انجمن حمایت از زندانیان هم گفت: کمک‌ها همچنان ادامه دارد به‌عنوان‌مثال یک جوان دغدغه‌مند جیرفتی از روسیه برای انجمن کمک ارسال کرده است.

 حامد دلفاردی افزود: باوجوداینکه سال بدی برای کشاورزان و سرمایه‌گذاران جیرفتی بود؛ اما اصالت و نجابت آنها باعث شد دست یاری زندانیان را پس نزنند.

 وی یادآور شد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان جیرفت است و با اینکه مبلغ قابل‌توجهی جمع‌آوری‌شده اما نیازها برای این جمعیت بیشتر است.

 دلفاردی افزود: اگر از هر کدام از خانواده‌های زندانیان غافل شویم قابلیت تبدیل‌شدن به یک بحران اجتماعی را دارند.

 رئیس زندان شهرستان جیرفت گفت: سال گذشته ۲ میلیارد ریال کمک توسط انجمن جمع‌آوری‌شده بود؛ اما امسال به ۳۳ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

 محمدرضا شریفی افزود: بیشتر تاکید انجمن حمایت از زندانیان کمک به خانواده زندانیان و گرفتن چتر حمایتی برای آنها است.

او با اشاره به وجود پرونده‌های قابل ملاحظه قتل بیان کرد: از رسانه‌ها، فعالین و بزرگان می‌خواهیم در زمینه کسب رضایت از قصاص آنها تلاش کنند.

 شریفی ادامه داد: آمار گذشت‌ها در جنوب کرمان هم نسبت به نقاط دیگر بیشتر است که جای خوشحالی دارد.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119288
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.