اختلال در برگزاری یک رویداد گردشگری استان؛


فرماندار بردسیر: به دلیل همزمانی با انتخابات جشنواره لاله‌زار بردسیر برگزار نمی‌شود

فرماندار بردسیر گفت: با وجود برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته‌های اجرایی، جشنواره ملی و پرطرف‌دار گل‌محمدی لاله‌زار امسال برگزار نمی‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، گل محمدی بخش لاله‌زار در شهرستان بردسیر به علت کاشت در ارتفاع (مرتفع‌ترین شهر کشور) از کیفیت بسیار بالایی برخوردار و دارای بازار صادراتی است.

حمزه وفایی فرماندار بردسیر درمورد برگزار نشدن جشنواره لاله‌زار بردسیر افزود: بنا بود به‌رسم هر سال در فاصله اردیبهشت تا خرداد جشنواره ملی گل محمدی لاله‌زار برگزار شود؛ اما با وقوع سانحه شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش برگزاری این جشنواره به تعویق افتاد.

او تصریح کرد: اینک نیز مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در دستور کار دستگاه‌های اجرایی شهرستان است؛ لذا تا هشتم تیرماه و برگزاری انتخابات در عمل امکان برگزاری جشنواره وجود ندارد.

فرماندار بردسیر ادامه داد: پس از ایام انتخابات نیز فصل گلچینی روبه‌پایان می‌رود و با شروع ماه محرم مواجه می‌شویم.

آیین و فن گلاب‌گیری منطقه لاله‌زار بردسیر در سال ۹۷ در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس کشور و جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر نیز در سال ۹۸ ثبت ملی شد و تاکنون ۱۵ دوره آن دوره برگزار شده است.

جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر به طور معمول هر سال در فصل گل‌چینی باهدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی منطقه برگزار می‌شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119353
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.