رئیس بنیاد شهید استان کرمان:


پرونده شهدا و مجروحان حمله تروریستی کرمان در حال بررسی است

رئیس بنیاد شهید استان کرمان گفت: طی چند روز گذشته همکاران ما به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و مدارک مجروحان و شهدا را جمع‌آوری کردند. یک تیم تخصصی نیز برای بررسی پرونده‌ها وارد کرمان شد و تا هفته آینده پرونده شهادت اکثر این شهدا تأیید می‌شود و تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار می‌گیرند.

به گزارش کرما‌نو به نقل از ایسنا، سعید ایرانمنش شامگاه ۲۰ دی‌ماه اظهار کرد: تاکنون ۹۳ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان شهید شده‌اند که ۵۵ نفر آنها زن و ۳۸ نفر مرد بودند.

او با اشاره به شهادت ۱۴ اتباع غیرایرانی در این حادثه عنوان کرد: یک شهید از استان تهران، دو شهید از مشهد و یک شهید از استان فارس بوده و مابقی شهدا از استان کرمان هستند.

 رئیس بنیاد شهید استان کرمان ادامه داد: کوچک‌ترین شهید این حادثه دخترخانم ۱۸ماهه و مسن‌ترین آنها خانم ۶۵ساله بوده است. همچنین در بین شهدا ۲۳ دانش‌آموز، یک طلبه و سه پرسنل نیروی انتظامی و دو نفر امدادگران هلال‌احمر بوده‌اند.

او درباره رسیدگی به خانواده‌های شهدا نیز گفت: از همان عصر اتفاق، رئیس بنیاد شهید کشور وارد کرمان شد و به دیدار خانواده‌های حادثه‌دیده رفت. همچنین نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید نیز با حضور در کرمان به دیدار خانواده‌های شهدا رفت و تقریباً اکنون به دیدار همه خانواده‌های شهدای شهر کرمان رفتیم و رسیدگی‌های اولیه انجام شد و طی تصمیم مدیریتی استان به دلیل حجم زیاد کار فعلاً هر ارگانی یک یا دو خانواده را رسیدگی می‌کنند تا بنیاد شهید این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

 رئیس بنیاد شهید استان کرمان بیان کرد: طی چند روز گذشته همکاران ما به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و مدارک مجروحان و شهدا را جمع‌آوری کردند و یک تیم تخصصی برای بررسی پرونده‌ها وارد کرمان شدند و تا هفته آینده پرونده شهادت اکثر این شهدا تأیید می‌شود و تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار می‌گیرند؛ اما مجروحان شرایط خاص دارند و زمان بر است، دراسرع‌وقت به آنها رسیدگی خواهد شد و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

او افزود: اطلاعات مجروحان را از بیمارستان‌های سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم و کسانی که روز اول به بیمارستان مراجعه کرده باشند امکان پیگیری این موضوع برای آنها فراهم است، اما افرادی که روزهای بعد مراجعه کرده‌اند شرایط ویژه‌ای دارند و تیم تخصصی آسیب‌های آنها را بررسی می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113693
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.