رئیس‌کل دادگستری استان:


یک جوان محکوم به قصاص نفس در بم از چوبه دار راهی یافت 

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: یک جوان محکوم به قصاص نفس در شهرستان بم در راستای اجرای پویش “به عشق حاج‌قاسم می‌بخشم” با بخشش خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: صبح امروز خانواده مقتول در زندان شهرستان بم از قصاص گذشت کردند و یک جوان که محکوم به قصاص بود از اعدام رهایی یافت.

 رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: در پی صدور حکم قصاص نفس این محکوم و ابراز ندامت و پشیمانی در زندان، مسئولان قضایی استان و شهرستان بم تلاش‌هایی در راستای اخذ رضایت اولیا دم آغاز کردند و پس از برگزاری چندین جلسه صلح و سازش صبح امروز این تلاش‌ها نتیجه داد و محکوم از قصاص رهایی یافت.

 حجت‌الاسلام حمیدی، رضایت و گذشت اولیا دم از حق شرعی و قانونی خود را بزرگوارانه دانست و افزود: مشاهده چنین صحنه‌هایی، بیانگر فرهنگ بالای مردم دیار کریمان در زمینه گذشت و ایثار است.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان خاطرنشان کرد: محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۷ بر اثر خشم آنی و در یک نزاع مرتکب قتل عمد شده بود و حکم قصاص وی در دادگاه کیفری یک شهرستان بم صادر شد که در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114365
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.