مبتلا شدن ۴۵۸ پرسنل بهداشت و درمان در جنوب استان به بیماری کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اعلام کرد:‌ از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۲ مرداماه ۴۵۸ نفر از پرسنل بهداشت و درمان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درگیر این بیماری شدند فقط چند مورد آنها بدحال بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آمارهای ابتلا و فوتی‌های کرونا در جنوب استان تا ۱۲ مردادماه گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تا ۱۲ مردادماه ۱۴۸ نفر در جنوب استان کرمان به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کرده‌ ضمن آنکه ۳۵۰۸ نفر تعداد موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در جنوب استان است که از این تعداد ۱۵۰۱ نفر آنها متعلق به شهرستان جیرفت و مابقی در ۶ شهرستان‌ دیگر جنوب استان هستند. کل موارد محتمل بستری ما در این مدت ۳۹۱۱ نفر بوده‌اند.

وی درباره تعداد پرسنل درمانی که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۲ مرداماه ۴۵۸ نفر از پرسنل بهداشت و درمان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درگیر این بیماری شدند فقط چند مورد آنها بدحال بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: بیشترین افراد مبتلا به کووید ۱۹ متعلق به شهرستان جیرفت و سپس شهرستان کهنوج و بعد از آن شهرستان قلعه‌گنج است و کمترین موارد در شهرستان فاریاب بوده است.

وی با تاکید برآنکه همه شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند، عنوان کرد: متاسفانه عمده موارد مثبت در نیروهای فعال جامعه یعنی جوانان در رده سنی ۲۵ تا ۵۰ سال است و ۷۰ درصد موارد فوتی نیز در سنین بالا قرار دارند.

خیرخواه با اشاره به وضعیت ورودی‌های بیمارستان‌های جنوب استان کرمان بیان کرد: خوشبختانه ورودی بیمارستان‌ها تا حدودی در این چند روز کمتر شده است اما موارد بدحال زیاد است گفتنی است که شیب ابتلا در جنوب استان نزولی شده اما این شیب بسیار کند است و همچنان باید مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تجمعات را کاهش دهند و اگر توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند دوباره شیب آن صعودی خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا باید محدودیت‌ها در جنوب استان کرمان تمدید شود یا خیر؟ گفت: تجمعات همچنان باید تعطیل شوند. تعطیلی اصناف در دستور کار ما نیست اما تاکید داریم اصناف حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر واحد صنفی پروتکل‌ها را رعایت نکند، پلمب خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: کمتر از ۵ درصد افراد مبتلا در جنوب استان کرمان فوت کرده‌اند که از متوسط کشوری خیلی بالاتر نبوده‌ایم و بیش از ۷۰ درصد فوتی‌ها در سن بالای ۷۰ سال قرار داشتند، هر چند افراد جوانی نیز به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب که در بیمارستان‌ها افراد جوانی که بیماری زمینه‌ای نداشته‌ اما حال عمومی آنها وخیم می باشد، را داشته ایم بیان کرد: متاسفانه در بیمارستان‌های جیرفت و کهنوج هنوز بیمار با حال عمومی وخیم زیاد داریم.

خیرخواه در پاسخ به این سوال که کدام قشرهای جامعه بیشترین فراوانی ابتلا به کرونا در جنوب استان را دارند؟ گفت: اگر به لحاظ شغل بخواهیم تقسیم‌بندی داشته باشیم، بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا کارمندان و زنان خانه‌دار هستند که ابتلای زنان خانه‌دار نیز به دلیل شرکت در مراسمات عروسی و عزا بوده است.

وی با بیان اینکه در جنوب استان کرمان تعداد مردان مبتلا به کرونا بیشتر از زنان است، در ادامه درباره داروهای کرونایی ساخت ایران تصریح کرد: به‌صورت محدود این داروها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرار گرفته است که برای افراد بدحال تجویز می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز امیدواری از اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شاهد کاهشی شدن روند مبتلایان به کرونا در جنوب استان باشیم، عنوان کرد: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد مردم جنوب استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند این درحالی است تا چندی پیش فقط حدود ۳۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی رعایت می کردند ضمن آنکه باید عنوان کرد که اصناف و ادارات جنوب استان خیلی خوب توصیه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53643
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.