گفت‌وگوی کرمان‌نو با معاون خدمات شهری شهرداری کرمان؛


کارخانه بازیافت شهرداری توجیه اقتصادی ندارد

محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: «کارخانه بازیافت شهرداری کرمان در حال فعالیت است؛ اما این کارخانه به دلیل اینکه توجیه اقتصادی ندارد به همین دلیل طی سال‌های اخیر چندین بار تعطیل شده است.»

به گزارش کرمان‌نو، طی ۶ سال اخیر کارخانه بازیافت شهرداری کرمان چندین بار تعطیل و راه‌اندازی مجدد شده است و آخرین بار که شهریور ۱۴۰۱ بود که کارخانه برای حدود یک سال تعطیل بود و محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان می‌گوید فعلاً کارخانه در حال فعالیت است.

کارخانه بازیافت زباله هر چند از قدم‌های مهم در مدیریت پسماند بود؛ اما از همان آغاز فعالیت گاهی تعطیل و گاهی مجدد راه‌اندازی شد و این کارکردن و کارنکردن عملاً از تأثیرگذاری این کارخانه در مدیریت پسماند کاست.

کارنکردن و غیرفعال بودن کارخانه بازیافت زباله ازیک‌طرف و کامل نبودن مجموعه آن در تجزیه و بازیافت همه نوع مواد دریافتی و ظرفیت پذیرش زباله کمتر نسبت به زباله تولیدی در طرف دیگر چرخه ناکارآمدی این کارخانه را تکمیل کرد تا آنکه وقتی کارخانه راه می‌افتد باز نمی‌تواند ادامه فعالیت دهد.

ایرانمنش می‌گوید یک خط پردازش زباله جدید برای کارخانه پسماند کرمان تدارک دیده شده است که تا پایان امسال نصب می‌شود.

ایرانمنش افزود: این کارخانه به دلیل حضور زیاد زباله‌گردان در سطح شهر برای سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی ندارد و بارها تعطیل شده است.

اما فعلاً در حال فعالیت است مگر اینکه اتفاقی بیفتد و برای تعمیرات یک روز تعطیل باشد.

— شهرداری برای فرهنگ‌سازی در تفکیک از مبدأ کم‌کاری نکرده

ایرانمنش همچنین در خصوص فرهنگ‌سازی برای تفکیک از مبدأ گفت در این دوره اقدامات خوبی در خصوص فرهنگ‌سازی در موضوع زباله انجام شده و تقریباً ۳۰ درصد از بیلبوردهای فرهنگی شهر در اختیار موضوع تفکیک زباله هستند و همچنین نمایش کودکانه شاهزاده خانم سرزمین زباله‌ها به سفارش سازمان پسماند شهرداری کرمان اجرا شده و تلاش می‌شود تمام کودکان مدرسه‌ای کرمان این نمایش را ببینند و تفکیک از مبدأ به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

— مخازن زباله در برخی محله‌های کرمان

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان همچنین در خصوص مخازن زباله گالوانیزه در سطح شهر کرمان گفت: این مخازن که به طور آزمایشی در شهرک مطهری قرار داده شدند هم مورد استقبال مردم قرار گرفتند؛ اما در مناطقی با تراکم جمعیتی پایین توجیه ندارند و قصد داریم ظرف یکی دو ماه آینده در محله‌های با تراکم جمعیتی بالا قرار داده شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123364
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.