با شروع عملیات عمرانی در میدان ارگ شهردار کرمان خبر داد؛


میدان ارگ معبر صنایع دستی می‌شود

محسن تویسرکانی شهردار کرمان و دبیر شهر ملی صنایع‌دستی نیز گفت: معبر صنایع‌دستی در شهر کرمان باید ایجاد شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه در بعد بسته‌بندی صنایع‌دستی ضعف جدی داریم گفت: به برخی از حوزه‌های صنایع‌دستی نگاه اقتصادی است؛ اما باید به برخی رشته‌ها نگاه فرهنگی و اجتماعی بیشتر داشته باشیم.

او با اشاره به جایگاه نامناسب استادکاران صنایع‌دستی تصریح کرد: شهرداری کرمان در این دوره رویکرد متفاوتی در حوزه صنایع‌دستی خواهد داشت.

او ادامه داد: میدان ارگ ظرفیت بسیار خوبی است و به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد و جداره‌های میدان ساماندهی و درب‌های مغازه‌ها تغییر خواهد کرد و شهر کرمان را در آن منطقه معرفی خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان جزء استان‌های برخوردار از لحاظ صنایع‌دستی است و بیش از ۶۵ رشته صنایع‌دستی در این خطه تولید می‌شود.

سعید شاهرخی امروز ۱۹ خردادماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنایع‌دستی «دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی» ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله رئیسی کرمان اظهار کرد: صداقت و سادگی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید بود.

او در ادامه افزود: کرمان جزء استان‌های برخوردار از لحاظ صنایع‌دستی است به‌طوری‌که بیش از ۶۵ رشته صنایع‌دستی در این خطه تولید می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به شهرهای ملی صنایع‌دستی استان تصریح کرد: با صنایع‌دستی فرهنگ اصیل کرمان و ایران را می‌توان حفظ کرد.

شاهرخی گفت: امروز نمایشگاه «دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی» با نمایش ۱۰۹ اثر کسب‌کننده نشان مهر اصالت ملی در موزه صنعتی کرمان افتتاح شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119088
2 نظرات
  1. مهناز می گوید

    امید که آقای شهردار چهره و صفایی تازه به این شهر باستانی و مظلوم ببخشند و جذابیتهای فی القوه دیار کریمان به فی الفعل در آیند. ضمناً اینهمه تعریف و تمجید از اشخاص زنده یا مرده نه تنها نتیجه مطلوب نمیدهد که تأثیر منفی بر افکار عمومی میگذارد. هر تعریف جایی و هر نکته مکانی دارد. بس کتید.

  2. جمشید بهزادی می گوید

    با دورد خدمت آنها که ریشه دراین خاک‌دارند
    حداقل اگر می خواهید کرمان‌ را فقط در میدان ارگ تعریف و معرفی کنید جامع و مانع و کامل با این سرعت که نمیشه طرح اول باید تعریف بشه بعد بدهید بزرگترین طراحان و ديرينه شناسان معماران باستان شناسان و اهل فن در ایران ودنیا طرحی طراحی کنند طرحی مانا جناب اقای شهردار طرحی مانا است که طرح گاهی گران‌تر از اجرا شود میدان ارگ را می‌شود مزین کرد به مجسمه مشاهیر کرمان و ایران در به فواصل معین میدان مشاهیر کرمان دیار کریمان.کمی از گشته کرمان یاد کنید دوران سیاه آقامحمد خان .این فرش آجر تخمین میزنی چند سال کار کنه قول می‌دهید شهردار بعدی عوض نمی کنه پیشانی کرمان میدان ارگ و بازار مجموعه گنجعلی‌خان و کارونسرا هاست .جان هر چی مرد عجله نکید تو چشمی کار نکید کاری کنید برای هزاران سال بماند نقشی ماندگار از آدمیان امروز کرمان بله این که درب ها را عوض کنید منظورتان بازسازی بشکل شمایل گذشته آست بسیار عالی از چوبی که ماندگار باشد ارگ را همتا با نام بلند کرمان یکی از دیرینه ترین شهرهای دنیا بسازید به گواه شهر سنگی میمند شهربابک از دوران پارینه سنگی به گواه اشیائ گلینه کشف شده در تپه های کنارسندل در دقیانوس هند کوچک ایران جیرفت بلند آوازه اولین کلنی شکل گرفته انسانی در کناره هلیل رود .به گواه ارگ خشتی پیش از چهار سال بزرگترین بنای خشتی دنیا در بم زبیا که از خاکستر زلزله باید زبیا تر بلند میشد .به گواه کوره ذوب مس شش هزار ساله در تل ابلیس مشیز به ماهان وباغ شازده و شاه نعمت الله ولی به گواه شهداد و خبیص گوک به گواه شهر سمنگان به گواه طلای سبز رفسنجان خانه خشتی بزرگش به گواه گوشه گوشه ی دیار کریمان .اتاق فکری تشکیل بدهید آز کرمان شناسان استاد گلاب زاده از استانداران موفق کرمانی مرعشی ها یادی بکنید از صنعتی‌ و پررورشگاهش از پدر گل 💐 و گلاب کرمان خانم واقای صنعتی از زریسف و اهالیش کرمان یکجا در یک قاب زبیا حساب شده دقیق ببنید ..ارگ و بازار را بنگر با مجموعه‌ اش چند قرن داره نفس میکشه واز نفسش هنوز کرمانی ها هم لذت می‌برند هم انتفاع. اینگونه به بزن تو مانا. به تارک روزگار و درگه کرمان خشتی.. #همین..معلم بازنشسته.بردسیری جمشید بهزادی گودری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.