شخصی‌سازی‌هنر شهری در کرمان؛


جمع‌آوری مجسمه‌های سمپوزیوم مجسمه‌سازی از مقابل شهرداری کرمان

مجسمه‌هایی که در چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان توسط هنرمندان کشوری با سنگ و مس ساخته شده و روبه‌روی شهرداری کرمان به‌صورت یک مجموعه گردآوری شده بودند، به دستور تویسرکانی شهردار کرمان از این محوطه جمع‌آوری شده و ظاهراً به زیر پل شهید بادپا نقل‌مکان می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهر کرمان که در فروردین ۱۴۰۰ و در زمان شهرداری مهران عالم‌زاده برگزار شده، ۱۰ اثر برگزیده توسط مجسمه‌سازان کشوری برای شهر کرمان ساخته شده بود، پیش‌ازاین نیز دو مجسمه از این تعداد به انبار شهرداری منتقل شده بود و یک مجسمه دیگر نیز چند بار در شهر جابه‌جا شده و نهایتاً در پارک نظام‌مهندسی کرمان قرار داده شده بود.

این دوره از مدیریت شهری و شورای شهر کرمان در خصوص مجسمه‌ها تصمیمات حاشیه‌سازی گرفته شده است و در همان ابتدای شروع دوره مدیریت سعید شعرباف ۶ مجسمه مهم از سطح شهر کرمان جمع‌آوری شدند. حال ظاهراً تویسرکانی هم تصمیم گرفته هنر شهری را شخصی‌سازی کند.

بنا بر شنیده‌های کرمان‌نو قرار است شهرداری کرمان سمپوزیوم دیگری برگزار کند و می‌خواهد مجسمه‌های سمپوزیوم جدید را روبه‌روی شهرداری کرمان قرار دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122156
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.