برگزاری نشست ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ به میزبانی مس سرچشمه؛


بازدید میدانی مدیران شرکت‌های بزرگ از واحدهای کوچک و متوسط

حسن‌زاده و میجانی، معاون اقتصادی استاندار و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با دستور استاندار در دو سال گذشته پیگیر تقویت ارتباط واحدهای کوچک و متوسط و هلدینگ‌های بزرگ استان هستند. امروز چهارشنبه ۹ خرداد این نشست به میزبانی مس سرچشمه و با حضور استاندار و مدیرعامل ملی مس برگزار شد.

به گزارش کرمان نو از نشست تقویت ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ در مس سرچشمه حسن‌زاده معاون اقتصادی استان با گزارش پیشینه‌ای از برگزاری این جلسات گفت: هدف نهایی این جلسات تقویت ارتباط میان هلدینگ‌های بزرگ و شرکت‌های استانی است. او توضیح داد به‌منظور تقویت قانونی این مسئله به توصیه و پیگیری استاندار در شورای معادن، شورای تأمین و شورای حقوق بیت‌المال استان برای تأمین قطعات و نیازهای شرکت‌های بزرگ از داخل استان مصوب شد.

حسن‌زاده ادامه داد: من با لباس کار در این جلسات حاضر می‌شوم؛ چون از سوی استاندار این اولین مأموریت من بوده و بایستی برای حمایت از اشتغال و تولید پایدار که در شعار چند سال اخیر رهبری هم تبیین شده، است.

میجانی: ۱۵ شرکت کرمانی استاندارد ایزو همکاری با شرکت‌های بزرگ را اخذ کردند

بعد از دو رویدادی که در راستای ارتباط واحدهای کوچک و متوسط در استان کرمان برگزارشده است، همکاری‌های اولیه شکل‌گرفته و آن طور که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر می‌دهد ۱۵ شرکت کرمانی بعدازاین رویداد استانداردهای ایزو را برای همکاری با شرکت‌های بزرگ اخذ کردند و در دوره‌های مهارتی شکرت کردند، به‌غیراز آن واحدهای بزرگ استان بازدیدهای میدانی را از واحدهای کوچک آغاز کرده و زمینه برای برگزاری مناقصات و اخذ پروژه فراهم شده است.

حسین میجانی در نشست همکاری صنایع بزرگ و کوچک به میزبانی مس سرچشمه با حضور استاندار و مدرس خیابانی برگزار شد از بازدیدهای پی‌درپی و جلسات در دفتر معاونت هماهنگی در بابک مس، سنگ‌آهن گهر زمین، دفتر صنعتی و معدنی گل‌گهر و مجمع خدمات بازرگانی مس خبر داد و این جلسات را بابی برای همکاری بیشتر شرکت‌های بزرگ با واحدهای کوچک و متوسط دانست. در حال حاضر میزان اشتغال واحدهای کوچک و متوسط استان بالغ بر ۳۶ هزار نفر است که این میزان اشتغال بسیار بیشتر از کل اشتغال صنعت مس است.

میجانی در این جلسه از شرکت‌های بزرگ استان و خصوصاً صنایع ملی مس خواستار است تا هر گونه خریدی از واحدهای داخل استان صورت گرفت. او در صحبت‌هایش از بارگذاری سامانه ویترین استان خبر می‌دهد که وبگاهی است که تمام محصولات تولیدی استان و شرکت‌ها در آن بارگذاری شدند.
به گفته او در راستای استانداردسازی و افزایش مهارت و کیفیت محصولات تولیدی متناسب با نیاز واحدهای بزرگ استان دوره‌هایی در استان برگزار شده است. همچنین در راستای رفع دغدغه واحدهای کوچک مبنی بر عوارض ۱۷ درصدی سازمان تأمین اجتماعی از شرکت‌های کوچک استان با هر قرارداد با شرکت‌های بزرگ هماهنگی لازم انجام شده است. او دراین‌رابطه افزود: این مسئله که تأمین اجتماعی ۱۷ درصد سود شرکت‌های کوچک را اخذ کند، حل شده و برداشت این حاشیه سود به‌هیچ‌عنوان منطقی نبود.

استان کرمان تا سال ۱۴۰۳ حدود ۴۳ شهرک صنعتی داشته است؛ اما هم اکنون تعدد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با پیگیری‌های مجدانه به ۵۰ عدد رسیده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118862
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.