بازرس کل استان کرمان:


حضور دفتر مرکزی صنایع ملی مس در تهران خلاف قانون است

دادخدا سالاری بازرس کل استان کرمان اولین نشست خبری خود را در آستانه سالروز تأسیس سازمان بازرسی بار دیگر برای معدنی‌های استان کرمان خط‌ونشان کشید.

به گزارش کرمان‌نو، دادخدا سالاری، بازرس کل استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور دفتر مرکزی صنایع ملی مس در تهران را خلاف قانون اعلام کرد و گفت: زمانی که شرکت ملی مس تشکیل شد، یک اساسنامه به مجلس رفته که سازمان مرکزی ملی مس، دفتر مرکزی و ستاد به کرمان بیاید، مصوبه مجلس است اما چرا اجرایی نشده است؟

 بازرس کل استان کرمان با طرح این پرسش که چرا نمایندگان مجلس آمدن دفتر مرکزی ملی مس به کرمان را دنبال نکرده‌اند ادامه داد: هزار و ۴۰۰ نفر در دفتر ملی مس تهران مشغول به کارند درصورتی‌که طبق قانون این افراد باید در کرمان باشند، اما افرادی با یک مصوبه هیئت دولت ستاد و دفتر مرکزی را به تهران بردند.

او با تأکید بر اینکه حساب‌های مادر شرکت‌های بزرگ همه در تهران است، گفت: این شرکت‌ها یکسری حساب‌های جاری را به کرمان آوردند، حساب‌های که واریزی وجه به آنها، امروز می‌آید و فردا پولش به‌عنوان حقوق و… می‌رود.

بازرس کل استان کرمان با اشاره به خام‌فروشی هلدینگ‌های بزرگ معدنی استان، اضافه کرد: جوامع صنعتی ۹۰ درصد درآمدشان از صنایع پایین‌دستی تأمین می‌کنند و عمده اشتغال هم در همین صنایع پایین‌دستی است، اما معادن ما همچنان درگیر خام‌فروشی هستند.

سالاری با تأکید بر این جمله که کمترین مطالبه‌گری مربوط به کرمان است، اظهار داشت: رسانه‌ها از وظیفه اصلی راهبری خود خارج شدند و مطالبه‌گری خیلی جزئی شده است، درصورتی‌که مطبوعات باید کاری کنند که بقیه سازمان‌ها پشت سرشان حرکت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122908
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.