استاندار کرمان از عملکرد مس انتقاد کرد :


عملا بعد از تولید کاتد مس، فقط حمل و نقل شکل گرفته که تمام منابع را از استان ببرد

استاندار کرمان با بیان اینکه، ما دانش‌آموز بودیم و الان پیرمرد شدیم و مس هنوز کاری در استان نکرده و سال‌ها عدم توسعه داشته است، گفت: عملا بعد از تولید کاتد مس، فقط حمل و نقل شکل گرفته که تمام منابع را از استان می‌برد.

به گزارش کرمان‌نو، فداکار در همایش روز صنعت و معدن اعلام کرد که در سال گذشته مس حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع را صرفا در بانک سپرده کرده و هیچ طرح توسعه‌ای تعریف نشده و در این یکسال چندان پروژه‌ای نداشته است.استاندار کرمان معادن استان را به تک‌درختی در کویر تشبیه کرد و اذعان داشت: ما یک معدن مسی داریم که فقط یک صنعتی اطرافش شکل گرفته و در این چندین سال هیچ کاری در فولاد و مس شکل نگرفته است.
فداکار با بیان اینکه، کرمان استانی معدنی است و بقیه بر پایه معدن شکل گرفته است، گفت: پوشش معدن همه چیز استان را پوشانده و به الباقی حوزه‌ها چون گردشگری توجهی نشده و متاسفانه در کنار معادن بزرگ، صنعت درخوری هم شکل نگرفته است.استاندار کرمان همچنین از شرکت‌های بزرگ خواست تا در حوزه انرژی و برق سرمایه‌گذاری کنند . به گفته فداکار شرکت‌های معدنی استان با توجه به افزایش تولید اگر در زمینه انرژی و برق نروند، گرفتار خواهند شد.به گفته او تا سال ۲۰۵۰، میزان تولید برق در حوزه انرژی خورشیدی در دنیا ۱۶ برابر می‌شود و تمامی کشورها به این سمت گام برداشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97741
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.