ریگان خودرو برای رفع مشکل نیازمند حمایت قضایی است

کرمان‌نو- معاون اقتصادی استانداردی کرمان اظهارداشت: شرکت ریگان خودرو نیاز به یکسری حمایت قضایی دارد و برای حل مشکل باید رای دستگاه قضایی که منجر به توقیف اموال این خودروسازی شده تغییر یابد تا اموال از توقیف خارج شوند.

شرکت خودروسازی ریگان سه خودروی اتوبوس ، کوپا و جی ام سی تولید می‌کند که طبق گفته مدیرعامل آن قریب به یک سال و نیم است به دلیل شکایات مردم، گمرک ایران سامانه گمرکی را به روی این خودروساز بسته است و نمی‌تواند خودروی ترخیص کند.

حسن گنجی می گوید با توجه به اینکه یکصد خودروی پلاک شده آماده تحویل است باز شدن سامانه جامع امور گمرکی مشکل را حل میکند، تقاضا داریم گمرک ایران سامانه جامع امور گمرکی را باز کند تا با ترخیص خودرو مشکل مردم نیز حل شود.

او بیان‌کرد: خودروهای توقیف شده در این شرکت متعلق به مردم هستند و متاسفانه گمرک ایران سامانه جامع امور گمرکی مربوط به اظهار خودرو را قفل کرده است .

مدیرعامل خودروسازی ریگان خودرو بیان‌کرد: این قفل شدن به دلیل رای دادگاه مبنی بر توقیف اموال بوده است و شرکت قصد دارد خودروها را به گمرک اظهار کند تا حقوق و مزایای دولت را بدهد و همچنین خودروها را هم به مردم تحویل دهد اما متاسفانه به دلیل قفل شدن سامانه، این امر امکان پذیر نیست .

او گفت: شرکت خودروسازی ریگان خودرو در صورت باز شدن سامانه ظرف یک هفته تمام تعهدات مربوط به ماشین‌های پلاک شده را انجام خواهد داد.

گمرک ایران در سال ۹۲ در جهت ثبت و مدیریت تمامی امور واردات و صادرات و ترانزیت کالا، پنجره واحد تجارت فرا مرزی گمرک را راه اندازی کرده است. سامانه جامع امور گمرکی ایران است که به صورت الکترونیکی و بر بستر وب، فعالیت ترخیص کاران گمرک و صاحبان کالا را میسر می سازد.

IMG 20221020 123624

اموال ریگان خودرو از توقیف خارج شود

حسین مهرابی معاونت اقتصادی استانداردی کرمان در سفر به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و بازدید از شرکت‌های خودروسازی می گوید: مقرر شده با همکاری مسیولین این شهرستان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید پیگیری لازم به عمل آید تا در کارگروه حمایت قضایی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه پیگیری‌های لازم به عمل آید.

به گفته مهرابی برای حل مشکل خودروسازی ریگان باید رأی توقیف اموال این شرکت که توسط دستگاه قضایی صادر شده و به گمرک ایران اعلام شده، تغییر یابد تا اموال از توقیف خارج شود .

او تاکیدکرد: در صورت تغییر رأی مشکلات حل خواهد شد و خودروساز می تواند از طریق سامانه اظهار خود را به گمرک ارایه دهد و خودروهای خود را به فروش برساند .

معاون اقتصادی استانداردی کرمان ادامه‌داد: بخش عمده ای از حل این مشکلات ریشه در تصمیمات و رأی‌هایی است که از طرف قوه قضاییه اعمال شود .

مشکل ترخیص خودروها مربوط به تعهدات خودروسازان است

مهرابی خاطرنشان‌کرد: بیشتر مشکلات ترخیص خودروها مربوط به بحث تامین ارز ناشی از ورود قطعات منفصله خودرو و تعهداتی که شرکت‌های خودروسازی داده‌اند است.

مهرابی بیان کرد:یکسری از مشکلات خودروسازان مربوط به گمرک ، ترخیص خودروها و قطعات منفصله خودرو است و همچنین مربوط به بلوکه‌هایی که از طرف دستگاه‌های نظارتی اعمال شده می شود که انشالا به زودی حل و فصل خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۷ هزار خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تولید شده که ۱۰ هزار خودرو مربوط به مشتریان و ۱۷ هزار خودرو مربوط به شرکت است.

به گفته او اولویت ما خودروهای مربوط به مشتریان است که هر چه سریعتر در اختیارشان قرار گیرد و سپس سایر خودروهای تولیدی ترخیص و وارد بازار شوند.

توسعه ارگ جدید در گرو الحاق دو هزار هکتار 

او همچنین در ادامه درباره الحاق دو هزار هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم توضیح داد:مشکل مربوط به محیط‌زیست و امور اراضی است که مقرر شد با همکاری فرمانداری ظرف حداکثر یک ماه آینده بررسی‌های لازم انجام شود تا کمک کنیم توسعه منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید برای شرکت های جدید فراهم شود.

به گفته او باید دید مراحل زیست محیطی که سال‌های قبل انجام شده مورد قبول محیط‌زیست قرار می‌گیرد یا خیر، در صورتی‌که روند انجام این مراحل زمان‌بر باشد با توجه به حضور سرمایه‌گذار خارجی طی ضمانتی واگذاری‌ها انجام شود و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید نیز به تعهدات خود عمل کند .

مهرابی همچنین درخصوص کمبود نیروی انسانی گمرک شهرستان بم نیز گفت: با رایزنی و مکاتبات با گمرک ایران این کمبود نیروی انسانی نیز جبران خواهد شد.

IMG 20221020 123407

 

الحاق زمین به منطقه ویژه مصوبه هیات دولت را دارد

در ادامه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز گفت: الحاق زمین‌ به منطقه ویژه، مصوبه هیات دولت را در سال ۹۲ گرفته، اما متاسفانه تاکنون به دلایل مختلف هنوز اتفاقی رخ نداده است .

هادی شهسوارپور بیان‌کرد: ۶ هزار هکتار برای این محدوده درنظر گرفته شده که فعلا ۲ هزار هکتار آن الحاق خواهد یافت و مابقی هر زمان نیاز باشد الحاق می یابد.

به گفته او بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را دارند و اگر این الحاق هر چه سریعتر انجام نشود سرمایه گذار نیز منصرف خواهد شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97732
2 نظرات
  1. رمضان رحمت می گوید

    ایران بهشت دزدان وبی حساب وکتابی

  2. رمضان رحمت می گوید

    ایران بهشت دزدان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.