دادستان شهرستان جیرفت مطرح کرد:


مقام برتر جیرفت در بین حوزه‌های دادستانی استان

مراسمی برای تجلیل از کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت برگزار شد.
به گزارش کرمان‌نو، در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت با اعلام اینکه دادسرای عمومی این شهرستان در بین حوزه‌های دادستانی استان کرمان جایگاه اول استان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: دادسرای عمومی شهرستان جیرفت در بازه ۶ماهه عملکرد مطلوبی داشته است و رشد دادسرای عمومی جیرفت در شاخص‌هایی مانند تعیین تکلیف پرونده‌ها و رضایت مراجعه‌کنندگان رتبه برتر آن را در استان به دنبال داشته است

 افشین صالحی‌نژاد با اشاره به اینکه کسب این رتبه در بین حوزه‌های دادستانی استان، با ۲ شیفت کاری بیش از ۷۰ درصد کارکنان دادسرا و تلاش همکاران دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت محقق شده، افزود: با افزایش ساعت کاری به هدف اصلی که همان مختومه کردن پرونده‌ها دست پیدا کردیم.

او با بیان اینکه همکاران دادسرا در دستگاه قضایی خط مقدم عدالت هستند و با حجم کار فوق العاده‌ای‌که انجام می‌دهند کار در دادسرا یک جهاد محسوب می‌شود، اظهار کرد: با ۱۴ هزار و ۴۹۴ فقره پرونده از سال گذشته وارد سال ۱۴۰۲ شدیم و هم اکنون موجودی شعب ما به ۱۲ هزار و ۵۹۸ پرونده رسیده است.

 صالحی‌نژاد با اشاره به میزان ورودی، خروجی و نرخ رسیدگی پرونده‌ها نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: امسال ۹ هزار و ۹۹۱ فقره پرونده ورودی به دادسرای عمومی و انقلاب بوده که نرخ رسیدگی به آنها ۱۱۸ درصد است و این عملکرد بی‌نظیر دادسرا را به جایگاه اول استان رسانده است.

  این مقام قضایی شهرستان جیرفت ادامه داد: ورودی پرونده در ابتدای سال گذشته ۷ هزار و ۲۱ فقره و نرخ رسیدگی آن نیز ۹۲ درصد بوده است.

 او با یادآوری این که در ۶ماهه ابتدای سال جاری به نسبت سال قبل بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌ها بیشتر مختومه شدند، تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه قضایی شهرستان جیرفت حتی یک پرونده غیر ثبتی نداریم و مردم از روند رسیدگی به پرونده و مراجعه به شعبه ارجاع شده اطلاع دارند.

 دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: در ۶ماهه ابتدای امسال میزان ابلاغ الکترونیکی به ۹۵ درصد رسیده است که امیدواریم تا پایان سال به همت همکاران این میزان را به ۹۸ درصد افزایش دهیم.

 او بیان کرد: در ۶ماهه اول امسال پرونده‌های تمام الکترونیک به یک هزار و ۴۶۰ فقره رسیده است؛ اما در مدت مشابه سال قبل این رقم زیر ۱۰۰ بوده است که این نشان از رشد چشمگیری در الکترونیک شدن پرونده‌ها دارد.

 صالحی‌نژاد با یادآوری این که روند موجودی پرونده‌ها در کلیه شعب کاهشی است، عنوان کرد: شعبه اول اجرای احکام کیفری با ورود یک هزار فقره پرونده، نرخ رسیدگی آن ۱۹۰ درصد بوده که در بین شعب، بهترین نرخ رسیدگی را داشته است.

 این مقام قضایی شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: در شعبه دوم بازپرسی به‌ازای هر ۱۰۰ پرونده ورودی به این شعبه ۱۱۹ پرونده خارج شده است که این میزان خروجی عملکرد بی‌نظیری است.

 او با بیان اینکه در مجموع در ۶ماهه ابتدای سال جاری ۱۹ هزار و ۴۴۷ پرونده در دادسرای جیرفت رسیدگی و مختومه شد، اظهار کرد: دادسرا مانند اورژانس بیمارستان عمل می‌کند. اما کارکنان این بخش دیده نمی‌شوند و شبانه‌روزی و بدون ادعا خدمت می‌کنند.

 دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: میزان ورودی پرونده در شعبه دادستانی در ۶ماهه اول سال جاری را ۶۵ درصد کاهش دادیم.

IMG 20231017 142408

 او با بیان اینکه در بررسی شاخص‌های مربوطه، هر دو شعب بازپرسی جزء شعب برتر استان انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: میانگین متوسط زمان رسیدگی به پرونده یک شاخص مهم است که در این مورد رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشتیم، به‌طوری‌که متوسط این زمان ۱۰۴ روز بوده که امیدواریم تا پایان سال جاری به ۸۰ روز کاهش یابد.

 او با بیان اینکه هدف اصلی دستگاه قضایی شهرستان جیرفت تحول و تعالی است، تأکید کرد: علی‌رغم عملکرد مطلوب اما تا رسیدن به دادسرای عمومی در تراز انقلاب اسلامی فاصله زیادی داریم.

 دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت ابراز کرد: امیدواریم با موافقت دستگاه قضایی استان، شعب بازپرسی و اجرای احکام افزایش یابند چرا که تکمیل‌شدن چارت دادسرا به روند هر چه‌بهتر رسیدگی به پرونده‌ها کمک می‌کند.

 در پایان مراسم از تعدادی از خانواده‌های مجموعه کارکنان دستگاه قضایی شهرستان جیرفت با اهدا هدایایی قدردانی شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110098
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.