هوای فهرج در وضعیت خطرناک و ناسالم

 فرماندار فهرج از افزایش غلظت ریز گردها در فهرج خبر داده و گفت: وضعیت هوا بر اساس اعلام دستگاه پایش هوای محیط‌ زیست ۲۷ برابر حد مجاز است.

بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان در روز های گذشته انتظار طوفان شن و گرد و غبار در کرمان به ویژه شرق استان و شهرستان فهرج دور از انتظار نبود.

فرماندار فهرج امروز پنج شنبه ۸ اسفند گفت: بر اساس اعلام دستگاه پایش هوای محیط‌ زیست، بامداد امروز میزان غلظت ریز گردها در فهرج به ۶۰ برابر حد مجاز رسید.

باقری زاده افزود: هم‌اکنون نیز وضعیت هوای فهرج با وجود طوفان شن بسیار خطرناک و ناسالم است.

وی ادامه داد: وضعیت هوا بر اساس اعلام دستگاه پایش هوای محیط‌ زیست ۲۷ برابر حد مجاز است.

فرماندار فهرج از شهروندان فهرجی خواست از عبور و مرور غیرضروری در سطح شهر تا زمان کاهش ریز گردها خودداری کنند.

وی همچنین در زمینه عبور و مرور در راه‌های مواصلاتی فهرج و ریگان و فهرج زاهدان گفت: در این محورها با کاهش شعاع دید روبرو هستیم اما عبور و مرور در جریان است.

به گزارش ایستگاه سنجش هوای شهرستان فهرج  روز گذشته نیز در ساعت ۵:۵۵ صبح امروز چهازشنبه ۷ اسفند Pm10 هوای این شهرستان برابر با ۶ هزار و ۷۵۳ یعنی ۴۵ برابر حد مجاز بوده است.

روز گذشته ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان در اطلاعیه ای درباره ادامه وزش تندباد، و وقوع طوفان شن در مناطق مختلف استان طی ۲ روز آینده هشدار داده بود.

در این اطلاعیه آمده است: «وزش باد نسبتا شدید و طوفان‌هایی که سرعت آنها ممکن است به ۸۵ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت برسد، تا روز پنجشنبه باعث خیزش گرد وخاک و وقوع طوفان شن در مناطقی از شرق، غرب و شمال غرب استان و شهرستان‌هایی مانند فهرج، ریگان، رفسنجان، انار، سیرجان و شهربابک خواهد شد و کیفیت هوا را کاهش خواهد داد.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43542
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.