محیط زیست کرمان:


غازهای وحشی تلف شده در رفسنجان نمونه‌گیری می‌شود

پس از پخش کلیپی در خصوص تعداد زیادی از پرندگان مهاجر غاز وحشی (بالکان) روی یک دکل مخابراتی در رفسنجان، محیط‌زیست کرمان در این زمینه توضیح داد که این غازهای وحشی در روال طبیعی خود در حال مهاجرت هستند و تلفات چند مورد از این نوع پرنده هم نمونه‌گیری و بررسی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حجت‌الله مرادی مدیر روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان گفت: حضور پرندگان بالکان دیروز به محیط‌زیست گزارش شد که حدود ۲ هزار قطعه از این نوع پرنده روی یک دکل مخابراتی شهرک مسکونی موسوم به شرکت نفت رفسنجان تجمع کرده بودند و امروز تعداد این پرندگان به ۸۰۰ قطعه رسیده است.

محل عبور مهمانان مهاجر

او با بیان اینکه در واقع این منطقه کریدور مهاجرت پرندگان است اظهار داشت: نیروهای محیط‌زیست با حضور در منطقه، وضعیت این پرندگان را کنترل و پایش می‌کنند.

مرادی گفت: این پرندگان در حال مهاجرت از سرمای سیبری به سمت هرمزگان و جنوب استان کرمان هستند، مدتی در مسیر استراحت می‌کنند و حالا روی یک دکل مخابراتی در رفسنجان جمع شدند و از این پرندگان پایش شده و هیچ مشکلی نداشتند.

مدیر روابط‌عمومی محیط‌زیست استان کرمان در ادامه با بیان اینکه نیروهای محیط‌زیست همچنان به پایش پرندگان مهاجر می‌پردازند و از تلفات به طور حتم نمونه‌گیری می‌کنند تصریح کرد: برخلاف آنچه ممکن است برخی مردم محلی مطرح کرده باشند، پرنده بالکان در خطر انقراض نیستند و نمونه‌های آن را حتی در آبگیرهای جنوب استان کرمان هم داریم؛ اما درعین‌حال از شهروندان درخواست می‌شود که آسیبی به آنها وارد نکنند.

او ادامه داد: این پرندگان مهمان ما در شهرستان رفسنجان به‌عنوان کریدور مهاجرتی هستند و پس از مدتی استراحت، به مسیر خود ادامه می‌دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115777
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.