وعده حسین مدرس خیابانی روی زمین ماند؛


سهم استان کرمان از مدیریت «ملی مس ایران»؛ همچنان صفر

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت «ملی مس ایران» علیرغم وعده استفاده از مدیران استان کرمان در معاونت‌های شرکتی که ۷۵ درصد ذخائر آن در استان کرمان است، همچنان دست‌دست می‌کند و به نیروها استان کرمان بی‌توجه است.

استاندار کرمان اردیبهشت همین امسال گفته بود که حدود ۷۵ درصد از ذخائر مس کشور در استان کرمان وجود دارد که همه کشور باید از این ظرفیت بی‌بدیل استفاده کنند. فداکار تأکید داشت که مس پس از زغال‌سنگ قدیمی‌ترین صنعت استان کرمان است و نماد توسعه جدید در استان محسوب می‌شود و ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد.
به گزارش «کرمان نو» طبق آمار ارائه شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران، فروش این شرکت در ۹ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۷ درصدی را در بازار سرمایه رقم زده که نشانگر تحقق برنامه‌های تدوین شده در عملکرد این شرکت برای مدت مذکور است.
طبق آمار ارائه شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران، بر رشد فروش داخلی و خارجی این شرکت طی سه فصل اول سال جاری تأکید و گزارش شده که میزان فروش داخلی محصولات شرکت ملی مس در ۹ماهه ابتدایی سال جاری ۶۹۵ هزار میلیارد ریال و میزان فروش صادراتی آن ۲۱۲ هزار میلیارد ریال ثبت شده است.
اما سهم استان کرمان در مدیریت این هلدینگ بزرگ کشور به چه میزانی است؟ در حاشیه همایش کرمان آیدکس ۱۴۰۳ خبرنگار کرمان نو همین پرسش را از خیابانی که تازه سکان مدیرعاملی ملی مس ایران را به دست گرفته بود پرسید. او که به همراه فداکار استاندار کرمان در حال بازدید از نمایشگاه جنبی در آیدکس بودند گفت: تازه‌کار را شروع کردیم و اجازه بدهید.
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ بود که حسین مدرس خیابانی به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران معرفی شد. از آن روز بیش از ۱۳۰ روز گذشته است و هنوز وعده خیابانی به سرانجام نرسیده است.
خیابانی چند وعده دیگر هم داده که یا به جایی نرسیده و یا جای تأمل دارد. اول اینکه خیابانی در دیدار مدیران استان کرمان وعده افزایش خرید مجموعه مس از استان کرمان را به میزان ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۳ داده است. موضوعی که با استقبال مدیران استانی همراه شده. واقعیت اما این است که بنا بر استناد آمار رسمی تورم بیش از ۳۵درصد این افزایش عددی خرید نتیجه تورم امسال است؛ لذا خالص وعده خیابانی به ۱۵درصد افزایش هم نمی‌رسد. مطالبه زمین‌مانده دیگری که استان کرمان از خیابانی داشته است موضوع خرید سهام شرکت «مس باهنر» است. موضوعی که خیابانی تا امروز از زیر بار آن شانه خالی کرده است. درصورتی‌که این اتفاق باعث رونق مس باهنر و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در آن خواهد شد.
به هر صورت با تغییر دولت انتظار می‌رود مدیرعامل ملی مس ایران متوجه این مطالبه به حق در استان کرمان شده باشد و هر چه زودتر نسبت به اصلاح سیاست‌های خود در استفاده از مدیران استان کرمان در کرسی‌ها معاونت، خرید سهام مس باهنر و افزایش خرید از استان کرمان اقدام کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121425
6 نظرات
  1. علی می گوید

    اگر چند درصد درآمد مس در کرمان هزینه میشد اینجا بهشت میشد اما افسوس

  2. روح الله می گوید

    باید برود

  3. حسن می گوید

    سلام بنده شخصا در روستای دره نیگوئیه همجوار معدن مس زاغدره دراستان کرمان شهرستان ارزوئیه با فاصله ۹۵۰ متر که مالک معدن هم شرکت خاتم الانبیاء سپاه می باشد زندگی می کنم و مردم روستا کلی آلودگی وتخریب محیط زیست ودرپی آن بیماری تحمل می کنند وحفاری های که برای اکتشاف معدن انجام شده باعث کم شدن آب و بی کیفتی اب شده متاسفانه سپاه بان همه ادعای مردم داری هنوز هیچ خدمتی به این روستا نکرده که هیچ حتی خسارتی هم که خودش به بار آورده جبران نکرده

  4. محمدرضانیک سیرت می گوید

    بنظرم مدیرعامل بایستی هرکسی را که لیاقت و تجربه دردانش صنعت مس و معادن مس را دارد به عنوان معاون ویا مشاور استفاده کندو صرف اینکه کرمانی هست و…بابکارگیری افراد کم تجربه صنعت مس پیشرفتی نخواهد داشت، درضمن خرید سهام شهید باهنر بایستی محاسبه شده و ومنجر به ورشکستگی شرکت ملی صنایع مس ایران نشود،اینک که شرکت مس خصوصی است اگراستاندار وپولت .تامین اجتماعی در روند تولید آن دخالت نکند شرکت مس ثبات پیدا خواهدکرد وگرنه بومی بودن وسهام تحمیلی منجر به عقب ماندگی شرکت مس میگردد

  5. اصغر می گوید

    مظلومترین شهر شهربابک
    نزدیک به یکسال است که به فیروزه تراشان شهربابک هیچ سنگ فیروزه ای تحویل نداده اند.
    نزدیک به ۵۰۰ نفر بیکار شدند به کی باید گفت؟
    دهن کجی شرکت مس به شهربابک تمامی ندارد. سهم مردم شهربابک از مس فقط تورم آن است کارگرهای غیر بومی میان اینجا خونه میگیرن اولا خونه برای اجاره گیر نمیاد دوما قیمتها رو میبرن بالا.

  6. مهدی می گوید

    درود وقتتون به نیکی
    مردم استان کرمان نجیب و بیش از اندازه ساده هستند و این موضوع باعث استفاده و سو استفاده از این منبع های با ارزش شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.