رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:


تولید بیش از ۴۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در جنوب استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب با بیش از ۲۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و تولید بیش از ۴۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای جالیزی، رتبه اول سطح و تولید گلخانه‌های جالیز در کل کشور را به خود اختصاص داده است و تولیدکنندگان به صورت مستقیم محصولات خود را به کشورهای هدف صادر می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، دکتر احمد احمدپور با اشاره به ظرفیت صادرات محصولات گلخانه‌ای در جنوب کرمان اظهار کرد: منطقه جنوب با بیش از ۲۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و تولید بیش از ۴۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای جالیزی، رتبه اول سطح و تولید گلخانه های جالیز در کل کشور را به خود اختصاص داده است و تولیدکنندگان به صورت مستقیم  محصولات خود را به کشورهای هدف صادر می‌کنند.

وی با بیان فصل بسترسازی کشت‌های گلخانه‌ای افزود: عملیات بسترسازی و آماده‌سازی به منظور کشت محصولات گلخانه ای هر سال از اوخر شهریورماه آغاز و تا اواسط مهرماه در منطقه ادامه دارد.

احمدپور با اشاره به سطح کشت محصولات گلخانه ای جنوب استان کرمان گفت: در واحدهای گلخانه ای منطقه محصولاتی نظیر خیار در سطح ۲۱۱۵ هکتار، انواع بادمجان در سطح ۱۵۰ هکتار، توت فرنگی در سطح ۲۵۰ هکتار، گوجه فرنگی در سطح ۱۵ هکتار، انواع فلفل در سطح ۱۷۰ هکتار کشت می‌شود که از این میزان سطح پیش بینی می شود بیش از ۴۸۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج از کشور گردد که عمده محصولات تولیدی گلخانه ای صادراتی به کشور های روسیه، افغانستان، عراق، ارمنستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای دیگر، مستقیم توسط گلخانه داران یا بازرگانان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اخذ گواهی QR کُد برای صادرات محصولات گلخانه ای را در سال جاری الزامی عنوان کرد و افزود: ضروری است گلخانه داران منطقه  همزمان با کشت محصول ضمن مراجعه به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان از طریق سامانه های سماک و سانکا اقدامات لازم را جهت دریافت QR کُد انجام دهند و در صورت عدم دریافت، صادرات محصولات گلخانه ای تولیدی امکان پذیر نمی‌باشد.

وی همچنین به گلخانه داران همجوار با خط لوله گاز گفت: حسب سیاست های ابلاغی استانداری کرمان و شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان در سال زراعی جاری، سهمیه نفت و گاز (گازوییل) به گلخانه دارانی که واحدهای تولیدی آنها در مسیر خط لوله گاز قرار دارد، تعلق نمی‌گیرد و بایستی برای گرمایش واحد گلخانه در فصل سرد سال از سوخت پاک گاز که مقرون به صرفه تر از نفت و گاز (گازوییل) است، استفاده نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: گلخانه دارانی که واحدهای تولیدی آنها در مسیر خط لوله گاز قرار دارد در اسرع وقت و قبل از شروع فصل سرد سال نسبت به گازکشی واحدهای گلخانه ای اقدام نمایند تا در فصل سرد برای گرمایش واحد با چالش مواجه نشوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97360
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.