آغاز ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان

روز سه شنبه آیین ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان با حضور جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسوول نهاد نمایندگی رهبر معطم انقلاب اسلامی و جمعی از مسوولان استان، اساتید و دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

دبیر علمی ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان گفت: فراخوان مقالات کنگره از سال قبل آغاز شده است و ۸۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که ۱۵ مقاله به صورت سخنرانی ارائه و ۲۰ مقاله در بخش نامه پایداری کنگره چاپ میشود.

احمد امیری خراسانی ضمن بیان اینکه کنگره سراسری ادبیات پایداری از سال ۱۳۸۲ هر ۲ سال یک بار توسط انجمن ادبی دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود، افزود: گرایش ادبیات پایداری برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید باهنر کرمان تدریس شد که هم‌اکنون در ۳۰ دانشگاه و ۴۰ مرکز آموزش عالی در سراسر کشور گنجانده شده است.

وی ادامه داد: در حاشیه این کنگره شعبه‌ای از انجمن استادان ادبیات و زبان فارسی استان کرمان برپا می‌شود و جلسه‌ای نیز بنا به نظر مسوولان وزرات علوم، تحقیقات و فناوری در مورد سرفصل‌های منابع رشته ادبیات پایداری برگزار خواهد شد.

در این آیین از پنج کتاب «پنجمین نامه پایداری»، «جاری در کویر»، «نسیم پایداری»، «چشم‌انداز تحولات ادبی پس از انقلاب اسلامی در حوزه شعر» و «لاله های باغ دانش» منتشر شده در حوزه ادبیات دفاع مقدس رونمایی شد.

همچنین پس از خاتمه آیین افتتاحیه، پیکر ۱۷ شهید گمنام و یک شهید تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس از محل تالار وحدت تا مسجد دانشگاه شهید باهنر با حضور جمعی از مسوولان، اساتید و دانشجویان تشییع شد.

ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10408
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.