آنفلوانزای حاد پرندگان از راه مصرف گوشت مرغ بهداشتی، به انسان منتقل نمی شود

دکتر نگارستانی: با توجه به این‌که، بازرسان بهداشتی دامپزشکی بر روند تولید انواع فراورده‌های خام دامی نظارت دارند، شهروندان می‌توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند.

وی پختن کامل فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت و تخم‌مرغ  را ضروری دانست و تصریح کرد: در صورت رعایت این نکات بهداشتی، دیگر برای شهروندان نگرانی وجود ندارد و می‌توانند با آسودگی خاطر پروتئین روزانه‌ی خود را مصرف کنند.

نگارستانی با اعلام این نکته که بازرسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی به صورت شبانه روز از مراکز عرضه مواد خام دامی بازدید می‌کنند، گفته است:در مورد بیماری آنفلوانزای پرندگان، پایش بیماری به‌صورت فعال و غیرفعال انجام‌گرفته و تاکنون هیچ موردی از بیماری در سطح مرغداری‌های استان مشاهده نشده است.

او در ادامه افزود: با توجه به این‌که شکار پرندگان آزاد پرواز تا اطلاع ثانوی ممنوع است، از شهروندان درخواست می‌کنیم تا از شکار هر نوع پرنده اجتناب کنند.

در آخر وی از شهروندان خواست هرگونه شکایات خود را با شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند  تا اداره کل دام‌پزشکی استان گام مهمی در رسیدگی به شکایات و مشکلات شهروندان بردارد؛ به همین سبب از تمام شهروندان محترم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلفی در حوزه‌ی دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و همچنین سامانه‌ی پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ انعکاس دهند تا در اسرع وقت پیگیر شکایت آنان باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10465
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.