تعرفه های پزشکی سال 96 اعلام شد

در جلسه شامگاه یکشنبه هیات وزیران، تعرفه های پزشکی تعیین تکلیف شد. بر اساس تصمیمی که دولت گرفته، تعرفه های بخش درمان در سال 96 نسبت به سال 95، با پنج درصد افزایش روبرو شده اند. این در حالی است که در ماه های گذشته وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر، بر سر افزایش تعرفه ها، زورآزمایی می کردند. وزارت بهداشت خواستار افزایش 10 درصدی بود و بیمه گرها سناریوی صفر درصدی را دنبال می کردند، به طوری که خواهان عدم افزایش تعرفه ها بودند. چرا که به دلیل تاکید دولت بر عدم افزایش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم، افزایش تعرفه های پزشکی به معنای افزایش سهم بیمه ها در پرداخت هزینه هاست و به همین دلیل بیمه گرها خواهان ثابت ماندن تعرفه ها بودند. دولت اما حد وسط را در نظر گرفت.

جزییات هنوز اعلام نشده

اگرچه هیات وزیران مصوب کرده که رشد کلی تعرفه‌های پزشکی پنج درصد باشد، اما هنوز جزییات ریز افزایش تعرفه ها اعلام نشده. با این حال با توجه به ویزیت های سال گذشته، می توان به طور تقریبی برخی هزینه ها را حساب کرد. بر اساس نرخ ویزیت ها در سال گذشته، با احتساب افزایش پنج درصدی تعرفه ها در سال جاری، در بخش دولتی ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی به 11 هزار و 130 تومان، ویزیت پزشکان متخصص به 13 هزار و 860 تومان و ویزیت پزشکان فوق تخصص، فلوشیپ و متخصصین روان‌پزشکی به 16 هزار و 800 تومان می رسد. در بخش خصوصی هم ویزیت پزشکان عمومی به 23 هزار و 100 تومان، پزشکان متخصص به 36 هزار و 225 تومان و پزشکان فوق تخصص به 45 هزار و 150 تومان افزایش می یابد.

ایسنا گزارش داد که هیات وزیران سهم مشارکت افرادی که مستمند نیستند را بر اساس آزمون وسع و بصورت تعیین سهم حق بیمه از ۱۵ درصد تا صددرصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی مصوب هر سال تعیین کرد. این در حالیست که در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت، حدود ۱۱ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و اکنون بر اساس آزمون وسع، سهم حق بیمه پرداختی آنها مشخص می‌شود.

افزایش اندک سهم بیماران

اگرچه حسن هاشمی، وزیر بهداشت چندی پیش گفته بود که «پرداختی از جیب بیماران» خط قرمز این وزارتخانه است و لازم است کاهش پرداختی از جیب مردم (سهم 6 درصدی مردم در شهرها و سه‌درصدی در روستاها بابت هزینه‌های بستری) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، حفظ شود، اما در مصوبه هیات وزیران،  میزان فرانشیز پرداختی برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی ۱۰ درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع پنج درصد تعیین شد.

خدمات بیمه ای رایگان برای مستمندان

دولت همچنین سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کرد نسبت به پوشش و ارایه خدمات بیمه‌ای رایگان برای افرادی که در وضعیت فعلی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند و نیز افرادی که تحت پوشش این کمیته نیستند با تشخیص کمیته و سازمان مذکور و صدور معرفی‌نامه برای سازمان بیمه سلامت اقدام کند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11487
18 نظرات
  1. مهسا می گوید

    چ خبره

    1. دکتر م.ن می گوید

      سلامتی !
      آخه خانم محترم ، شماها که خداتومن پول میدین یه پیتزا ، 30 تومن پول ندارین برای سلامتیتون هزینه کنید؟
      حالا هم که ماشالا بیمارستانا و درمانگاهای دولتی با کمترین هزینه شماها رو ویزیت می کنن
      واقعا پررو شدید آدمای قدر نشناس
      متاسفم برای وزیر بهداشت و سیستم درمانی و مردممون

      1. م.ن می گوید

        پیتزا چیه آقای دکتر. خیلی از مردم ما نون شبشون رو ندارن بعد شما از مردم ایراد می گیرید؟! کسی که محتاج نون شبشه اگه به بالا رفتن تعرفه پزشکی اعتراض کنه پرروئه؟ شما که تحصیلکرده و دکترید دیگه نباید اینطوری حرف بزنید. واقعا که

      2. س.م می گوید

        آقای دکتررررررر بافرهنگ چه طرز حرف زدنه؟ البته مشخصه مدرکتونو از کجا گرفتید.

      3. دوووود می گوید

        پزشک است دیگر! دلش پول می خواد اونم پول زیاد! به جای 30 دقیقه که حق هر بیمار هست سه دقیقه ای ویزیت می کنید اون وقت ظرف نیم ساعت دست کم ده بیمار ویزیت میشه! به عبارتی حق ویزیت شما نه 30 تومن بلکه 300 تومن در میاد خجالت بکشید منم برای وزیر بهداشت متاسفم که جامعه پزشکی رو تبدیل به یه مشت راهزن کرده

      4. فردبن می گوید

        اگر مردی شماره تلفن و آدرستو بده بیام با هم صحبت کنیم

  2. یوسف می گوید

    تامملکت ما چنین دکترهایی با این طرز تفکر داشته باشد،فقط بایدبه حال خودمان متاسف باشیم که همچین تحصیلکرده هایی داریم

  3. ل.ت می گوید

    سلام بر فرض مثال اونیکه 30تومن پول پیتزا میده بتونه بیاد این مبلغ رو هزینه کنه اما افرادیکه به قول دوستمون محتاج نون شبشون هستن اونها چکار کنند.

  4. محسن اسدی می گوید

    ای کاش فقط یک ترم پزشکی می خوندین فقط یک روز به عنوانن پزشک کار میکردین

  5. کسری می گوید

    من از طرف خودم وجامعه پزشکی بخاطرلحن بد جناب دکترعذرخواهی میکنم
    بله ویزیت درنظرگرفته شده مناسبه وشایددرمقابل سختی قبولی وتحصیل درپزشکی ناچیز باشه
    اصلا بحثم این نیست
    فراموش نکنیدمادرسال54 خدمات بهداشتی رایگان دریافت میکردیم ومقررنبود به این وضع گرفتارشویم
    پس قبول کنیم حق ویزیت درحق مردم نابجاست
    اینم ربطی به پزشکان ومردم نداره
    دولت کوتاهی کرده والسلام
    همانطور که آموزش رایگان نیزدیگررویاشده

  6. آرش می گوید

    با سلام. اخه چه خبره بابا مردم گرفتارن خعلیا هستن بیماری سختی دارن ولی پولشو ندارن برن پیش فوق تخصص اخه به خدا ظلمه اخلاق پزشکیتون و قسم پزشکیتون چی میشه اقا من یجا رفتم دکتر حدودا سه دقیقه وقت گزاشت نه فهمیدم مریضیم چیه نه فهمیدم درمان داره نه فهمیدم کی دوباره برم اصلا یه وضعی فقط دارو تمام . خدایی وجدان کار پزشکی چی شده خدایا نمیگم همه ولی اکثرر پزشکامون متاسفانه قسم پزشکیشون رو زیر پا گزاشتن و فقط به فکر پول هستن وجدان کاری چه میشه به هرحال باز هم پزشکانی خوب و با معرفت و خداشناس هستن که مطمعنا دعای خیر مردم پشت و پناهشون باشه. والسلام

  7. سلام می گوید

    من پزشک نیستم ولی ما از بیرون نگاه میکنیم داخلشون نیستیم ببینیم چطوریه ولی اینو میدونم اگه پزشکا خونه نداشته باشند ماشین خوب نداشته باشند وضع خوبی نداشته باشند یعنی ابروی مملکت در خطره همه جای دنیا وضع مالی پزشکا خیلی خوبه ولی اینجا در حد یک معلم حتی کمتر دولت به پزشکا حقوق میده وپزشک بیچاره بعد از 24ساعت بیخوابی باید بره تو مطب تا شب کار کنه خیلی چیز ها هست که شما نمی دونید البته چه خوب میشد مردم پرداخت ویزیت نداشتند واز طرفی پزشک ها هم در شان واقعی ودر حد حقشون در امد خوبی داشتند الان خیلی ها در مشاغل مختلف در امد ماهیانه شون بالای 100000000هست (حداقل) خوب پزشکا واقعا حقشون نیست ?ت که خیلی جاها زندگی رو به ما بر میگردونند دست یا پایی رو بر میگردونند یا پزشکای عمومی که احیا میکنند

    1. سهیل می گوید

      شما به فکر آبروی مملکت هستی به این فکر کن مردمی که از بیماری سخت در عذابن و پول رفتن دکتر ندارن باعث رفتن آبروی مملکت و نظام می شن نه ماشین و خونه آنچنانی نداشتن دکترها. یه مورد دیگه ام این که هیچ کجای دنیا پزشکان و دندانپزشکان مثل ایران چنین درآمدی ندارند و چنین اختلاف درآمدی هم با بقیه اقشار( حتی قشر کارگر) ندارند که نتیجه سیاست های اشتباهی ست که کشور ما رو جهان سومی نگه داشته متاسفانه.

      1. یه ایرانی می گوید

        ای ول سهیل حرف حق گفتی

  8. علی می گوید

    پزشک ها از معلم ها کمتر حقوق میگیرن؟؟ من پرستارم 24 ساعت باید بالای سر مریض باشم اگه مریض حالش بد شد زنگ بزنم ایشون از پاویون بیان بیرون اونم با عصبانیت.حقوق من با اضافه کار22000000 ولی پزشک عمومی فقط 6میلیون حقوق ثابتشه با اضافه کار وویزیت ها بالای 10 میلیون در آمد دارن ولی معلمی که باید نسل رو تربیت کنه 12000000 حقوق میگیره. کی گفته همه جای دنیا پزشکا پول دارن توی کشورهای پیشرفته یا جهان اول مهندس ها پولدارن و در کشورهای جهان سوم پزشکان.تازه مدرک پزشکی ایران در هیچ جای دنیا معتبر نیست

  9. حسین می گوید

    پزشک داریم تا پزشک به قول دوستمون اصلا بعضی پزشکا هستن وقتی میری نمی پرسن چه مرگته همینطوری نرسیده نسخه مینویسن ولی برخی پزشکا هم هستن واقعا نونی که میخورن از شیر مادر هم حلال تره با چه لحنی با ادم صحبت میکنن چقدر وقت میزارن حتی ادم خودش شرمنده میشه

  10. یاسبلاغی می گوید

    پول هنگفت وارد هر جایی بشه اونجا را داغون میکنه مخصوصا اخلاق و انسانیت را. پزشکی که هرماه 400میلیون در آمد داره وارد طبقه اشراف شده و نمیتونه طبقه ضعیف را درک کنه.کاش فقط پول گرفتنشون بود تکبرشون از همه بدتره.مریض بعد از ملاقات دکتر روحیه اش داغون میشه.

  11. رهگذر می گوید

    با سلام خدمت همه عزیزان . شاید تقریباً هیچ کس نتواند دیگری را کامل درک کند . چون گاهی شرایط یکسان در ورای خود اوضاع و احوالات مختلفی دارد . یکی دغدغه هزینه درمان دارد و یکی غصه درد و یکی مضطرّ بودن و یکی دلهره ی از دست دادن عزیزش . همه محترمند و هر کسی در جایگاه خودش کرامت دارد و ملاک خیر و شرّ به فرمایش پیامبر رحمت (ص) ، نفع رساندن به همدیگر است ( خَیرکُم انفعکُم ) . تا پسران و دختران آدم و حوّا همدیگر را برادر نبینند و تکلیف انتخاب زنگی یا رومی هابیل بودن یا قابیل بودن را با خود مشخص نکنیم … کجا این زاویه دید به وجود خواهد آمد که « بنی آدم اعضای …. چو عضوی به درد آورد روزگار @ دگر عضوها را نماند قرار » ؟! . بیاییم تا هستیم در هستی از هستی خود آرامش بخش و نجات بخش همدیگر باشیم . « چون اَجَل آید مجال … نیست » پس : چه قسم خوردم چه نخوردم ، چه زیر حرفم زدم چه نزدم … ای خدای مهربان ، می خواهم تولّدی دوباره داشته باشم سرشار از محبّت و مهربانی و عشق و عطوفت . خدایا کمکم کن و کمکمان کن . برادر و خواهر در هر صنف و قشر و طبقه ای هستیم ، هوای همدیگر را داشته باشیم و تویی مهربانترین مهربانان ای خدای مهربان و دلسوز . کمکم کن بهترین و دلسوزترین و مهربانترین و مفیدترین باشم برای تمام برادران و خواهران عزیزم … . داداش و آبجی های عزیزم : همه تان را دوست دارم !!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.